1403/02/20

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/20

-

کرونا، ویروس چینی یا ویروس انگلیسی

کد خبر : 208
10:03
1399/10/19

حدود یک سال از شیوع ویروسی منحوس بنام کرونا می گذرد و هیچ کس از خودش سوال نمی کند که ریشه این ویروس و بلایای خانمان سوز یکسال گذشته در کجا بوده است.

سونیوز - محمد سلطانی فر (مدرس دانشگاه): فراموش نکنیم که به واقع این ویروس جدید انگلیسی و نسل قبلی آن کرونا، ساخته و پرداخته و یا حداقل شکل گرفته در  ووهان چین بوده است اما بدلیل قدرت مالی چینی ها در سازمان های بین المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی و عواملی از این دست توانستند برچسب کرونا را  جایگزین برچسب واقعی "ووهان چین" کنند و با جا انداختن covid19 افکار عمومی را از رنگ چینی بودن آن دور کنند.
این قدرت اقتصاد و نقش آن در همه عرصه های دیپلماسی است که می تواند به واسطه سلطه مالی و فعال شدن دیپلمات ها  و تلاش شبانه روزی و پشتکار چینی ها در همه عرصه ها حتی در عرصه دیپلماسی آنها را موفق به این مهم نماید و همه می دانند آنچه که امروز توانسته چین را در همه عرصه های جهانی علی الخصوص اقتصاد به عرش برساند تلاش بی وقفه در پیگیری، کار شبانه روزی و خستگی ناپذیری آنها است.
این موفقیت با تفکر توسعه بر پایه "برده داری" شکل یافته و ادامه خواهد داشت، برده داری که توانسته نه تنها جمعیت نزدیک به یک و نیم میلیاردی آنها را به رفاه برساند، بلکه آنها را قادر ساخته در همه عرصه های جهانی گوی سبقت را از دیگر رقبای خود برباید.
چینی ها عادت به قبول سنت برده داری دارند و حتی در آمریکا کودک چینی که در Town china متولد می شود، پاسپورت  آمریکایی می گیرد، در آمریکا زندگی می کند و می میرد، زبان غیرچینی (انگلیسی) را یاد نمی گیرد و فقط تعدادی از چینی ها به نیابت از شهروندان خود با دنیای بیرونی مراوده می کنند.
چینی ها مشهور به این خصوصیت هستند که در یادگیری زبان غیر، بسیار کند ذهن و تنبل هستند ولی چه شده که امروز کوه های نفت خیز آلبرتا و مناطق پر آب کانادا را اجاره و خریداری کرده اند تا دایره سلطه خود را به عمق استراتژیک قاره آمریکا برسانند و خودروهای چینی، کارخانجات و صنایع آنها در همه شهرهای بزرگ جهان حتی آمریکا جولان داده و فروشگاه های 99 سنتی آنها قدرت رقابت را از همه فروشگاه های آمریکایی سلب نموده است.
پشتکار شبانه روزی، قدرت پول و همچنین کار تیمی مبتنی بر پذیرش "برده داری" آنها توانسته این اقتدار را برای آنان فراهم  کند و این اقتدار آنچنان افزایش یافته که سلطه چینی ها را می توان در همه عرصه ها و حتی سازمان های بین المللی و دنیای دیپلمات ها بخوبی مشاهده کرد.
قدرتی که توانسته رنگ "ویروس چینی ووهان" را تبدیل به "covid19" “کرونا" و "ویروس انگلیسی" کند و این واقعیت را نسبت به ریشه این ویروس که در چین بوده، در افکار عمومی به فراموشی بکشاند و شاید درست تر این بود که به جای ویروس انگلیسی و کرونا می توانستیم بگوئیم ووهان1، ووهان 2، ووهان ...
 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار