1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

کاهش 9 درصدی اعتبارات عمرانی کشور نسبت به سال 92

کد خبر : 207
16:46
1399/10/18

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: بررسی روند تخصیص اعتبارات عمرانی در لوایح بودجه، نشان دهنده کاهش 9 درصدی اعتبارات این حوره نسبت به سال 92 است.

به گزارش سونیوز، حجت الاسلام میرتاج الدینی پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با اشاره به روند بررسی بندهای لایحه بودجه اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تا کنون سهم بودجه عمرانی کشور کاهش یافته است به طوری که از ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۱۵ درصد در سال جاری رسیده و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بودجه عمومی دولت در حدود ۹۳۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱۰۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه های عمرانی در کل کشور در نظر گرفته شده و باید پذیرفت که این بودجه حتی اگر ۱۰ برابر هم شود، نمی توان کار گسترده و جهشی در عرصه عمرانی در کشور انجام داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینکه بودجه های عمرانی در کشور سیر نزولی پیدا کرده، ناشی از برنامه های غلط در برنامه ریزی کشور است و اگر برنامه درست نباشد کم کم به نقطه ای خواهیم رسید که تمام درآمد دولت برای مصارف و هزینه های جاری استفاده شود.

میرتاج الدینی تصریح کرد: برای جبران کاهش و کمبود اعتبارات عمرانی سه راه وجود دارد که یک راه مشارکت مردم در پروژه های عمرانی است، راه دوم جذب سرمایه خارجی و داخلی برای پروژهای بزرگ مانند پروژه انتقال آب ارس به تبریز در قالب فاینانس و راه سوم استفاده از اعتبارات ویژه برای موارد خاص است که با تلاش مدیران ارشد و نمایندگان استان می توان بخشی از اعتبارات منطقه ای و استانی را افزایش داد .


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار