1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما طی هفته جاری در آذربایجان‌شرقی

کد خبر : 2041
13:26
1400/10/25

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طی هفته جاری ۱۰ تا ۱۵ درجه دمای هوای استان کاهش یافته و دو سامانه‌ی بارشی نیز وارد استان می‌شود.

به گزارش سونيوز،محمد امیدفر در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوّی ناپایدار تا اواخر هفته‌ی جاری و ورود دو سامانه‌ی بارشی است.

وی ادامه داد: سامانه‌ی اول از روز پنجشنبه هفته‌ی گذشته آغاز شده و تا بعد از ظهر دوشنبه ادامه یافته و موجب بارش گسترده برف و باران و کاهش محسوس دما خواهد شد.

وی افزود: فعالیت این سامانه در روز یکشنبه تشدید شده و موجب اختلال، یخبندان، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در مراغه، هشترود، چاراویماق و میانه  می‌شود.

امیدفر خاطرنشان کرد: این سامانه روز دوشنبه از استان خارج شده و تا روز چهارشنبه جوّی نسبتا پایدار همراه با سردی هوا در استان حاکم خواهد بود.

وی یادآور شد: از روز چهارشنبه سامانه‌ی بارشی دوم وارد استان شده و موجب بارش برف و باران خواهد شد که تا اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت اما شدت آن نسبت به سامانه‌ی قبلی کمتر است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی همچنین بیان کرد: از لحاظ دمایی نیز کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما تا اواخر هفته پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب چهار درجه بالای صفر و پنج درجه‌ زیر صفر بوده و دمای فعلی آن نیز چهار درجه زیر صفر است که نسبت به دیروز سه درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهر استان تاکید کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب آذرشهر با هشت درجه بالای صفر و ورزقان با ۱۱ درجه زیر صفر گزارش شده‌ است.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار