1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

راه های دسترسی که از افتتاح آزادراه تبریز – سهند جاماندند

کد خبر : 20
16:47
1399/10/02

آزادراه تبریز – سهند در حالی امروز افتتاح شد که راه های دسترسی این آزادراه به شهرک شهید مدنی و شهرک مسکونی اندیشه مورد بهره برداری قرار نگرفت.
به گزارش خبرنگار سونیوز، آزادراه تبریز سهند امروز و پس از 12 سال در حالی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که شواهد و شنیده ها همچنان حاکی از وجود برخی نواقص عمرانی این پروژه است.
نکته قابل تأمل در این خصوص عدم بهره برداری از راه های دسترسی آزادراه تبریز - سهند به شهرک اندیشه و نیز شهرک صنعتی شهید مدنی است که گویا این امر به علت عدم تخصیص اعتبار از سوی نهادهای کارفرما به پیمانکار رخ داده و این در حالی است که شهردار تبریز چندی پیش از ایجاد راه دسترسی به شهرک شهید مدنی و همزمان با افتتاح آزادراه تبریز – سهند خبر داده بود.
ایرج شهین باهر با اشاره به برنامه ریزی شهرداری برای ایجاد این مسیر دسترسی با طول 550 متر و عرض 12 متر تاکید کرده بود که این اقدام با هدف جلوگیری از اخلال در تردد به این شهرک و مختل شدن فعالیت واحدهای مستقر در آن و در کمترین زمان ممکن تا افتتاح آزادراه تبریز – سهند صورت خواهد گرفت، وعده ای که امروز با وجود بهره برداری از این آزادراه محقق نشد.
آزادراه تبریز - سهند علاوه بر این فاقد مسیر خروجی به سمت شهرک مسکونی اندیشه است که پیمانکار بخش خصوصی اجرا کننده پروژه علت آن را عدم تخصیص بودجه لازم اعلام و تصریح کرده هر زمان اعتبارات لازم در این زمینه تامین شود، می توان نسبت به ایجاد این راه های دسترسی نیز اقدام کرد.
پیگیری های سونیوز همچنین حاکی از این است که ساختمان های جانبی این آزادراه از جمله ایستگاه های اخذ عوارض، پلیس راه، راهدارخانه، اورژانس، هلال احمر، دوربین های کنترل سرعت و تجهیزات الکترونیکی و روشنایی جز دیگر مواردی هستند که با وجود افتتاح پروژه، هنوز ساخته نشده اند و این در حالی است که نمایندگان هر یک از ارگان های مربوط به این ابنیه ها در مراسم افتتاحیه امروز حضور داشتند.
البته تاسیسات جانبی غیرخاص چون مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی و نیز تاسیسات ضروری جانبی از جمله پمپ های بنزین و تعمیرگاه نیز از دیگر مواردی هستند که جای خالی آنها در مسیر دسترسی 22 کیلومتری تبریز به شهر جدید سهند مشهود است.
جمیع این موارد حاکی از این است که گویا افتتاح آزادراه تبریز – سهند با این حجم از نواقص و موارد تکمیل نشده، صرفاً برای کاستن از فشار بار روانی عمومی از مسوولان در خصوص به نتیجه رسیدن این پروژه صورت گرفته و عدم افتتاح پروژه طبق روال چند وقت گذشته توسط رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و تنها با سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز نیز این گمانه زنی ها را تقویت می کند.
این در حالی است که افتتاح چند ایستگاه مترو در تبریز که از نظر سطح اهمیت و حجم و اعتبارات به مراتب در رده ای پایین تر از آزادراه تبریز – سهند محسوب می شود، از طریق ویدئوکنفرانس و توسط رییس جمهور صورت گرفت.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار