1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

رییس جمهور:

عاملان حادثه هواپیمای اوکراینی باید محاکمه شوند

کد خبر : 197
12:02
1399/10/17

رییس جمهور بر لزوم محاکمه تمام عوامل دخیل در بروز حادثه هواپیمای اوکراینی بدون هیچ اغماضی تاکید کرد.

به گزارش سونیوز، حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به فرارسیدن سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در 18 دی اظهار داشت: متاسفانه این حادثه بر اساس یک اشتباه اتفاق افتاد و همه ما را از بابت جان باختن جمعی انسان بی گناه که بسیاری هموطن ما بودند، متاثر کرد.

وی تاکید کرد: از زمان مشخص شدن علت این سانحه پیگیر برخورد با عاملان آن هستیم که چه سهوی و یا عمدی در بروز این حادثه ناگوار نقش داشته اند و کام ملت ایران را تلخ کرده اند.

رییس جمهور با تاکید بر لزوم مجازات تمام عوامل دخیل در حادثه هواپیمای اوکراینی خاطر نشان کرد: از دستگاه قضایی نیز انتظار داریم تا بدون هیچ اغماض و چشم پوشی با تمام کسانی که در این حادثه نقش داشته اند، برخورد کرده و مجازات متناسب با نقش هر فرد را اعمال کند چرا که این مهم خواسته بازماندگان جان باختگان و مردم کشور است.

روحانی به اقدامات دولت در قبال جان باختگان این حادثه نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه هفته دولت بدون در نظر گرفتن تابعیت جان باختگان مصوب کردیم تا مبغلی به عنوان غرامت به خانواده ها و بازماندگان این عزیزان پرداخت شود و در مورد خود هواپیما نیز در حال انجام مذاکرات با طرف اوکراینی هستیم تا پس از حصول توافق خسارت هواپیمای ساقط شده را پرداخت کنیم.

 


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار