1403/01/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/09

-

تردد خودروها در جاده‌های آذربایجان‌شرقی ۱۳ درصد افزایش یافت

کد خبر : 1964
12:23
1400/10/08

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: آمار تردد خودروها در جاده‌های استان در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش سونیوز، حسین بلوکی، روز چهارشنبه در گفت و گو با  خبرنگاران افزود: در این مدت تردد ۱۹۹ میلیون و ۲۳۱ هزار دستگاه خودرو در جاده های مختلف آذربایجان شرقی توسط ۸۸ دستگاه ترددشمار آنلاین ثبت شده است.

وی اظهار داشت: از کل تردد ثبت شده ۱۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده و پرترددترین جاده های استان در این بازه زمانی، مسیرهای رفت و برگشت ایلخچی- تبریز با ۲۶ میلیون و ۶۱۹ هزار تردد، صوفیان - تبریز با ۱۵میلیون و ۵۴۹ هزار تردد و آذرشهر- ایلخچی با ۱۰ میلیون و ۳۷۴ هزار تردد است.

 مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مسیرهای بناب - مراغه، ملکان - بناب، کنارگذر جنوبی شهیدکسایی(باسمنج- تبریز) و ملکان- میاندوآب از دیگر جاده های پرتردد استان در ۹ ماه امسال بودند.

بلوکی، میزان سرعت غیرمجاز خودروهای ترددکننده جاده ای در این مدت را هفت درصد کل ترددها اعلام کرد و ادامه داد: میزان عدم رعایت فاصله طولی خودروها در این مدت ۲۰ درصد بوده است.

وی یادآوری کرد: در ۹ ماه سالجاری ۲۸۲ هزار و ۲۸ مورد تماس تلفنی با مرکز تلفن گویای ۱۴۱ این اداره کل برقرار شده که توسط کارشناسان این مرکز پاسخ لازم داده شده است.

بلوکی، افزود: تعداد سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در استان ۱۰۰ دستگاه است که۴۲ دستگاه آن در سالجاری به بهره برداری رسیده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار