1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

امام جمعه تبریز، میزبان ناشران آذربایجان شرقی

کد خبر : 1937
20:23
1400/10/02

ناشران آذربایجان شرقی در دیدار و هم اندیشی با امام جمعه تبریز چالش های پیش رو در حوزه کتاب و صنعت نشر را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سونیوز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در دیدار با ناشران استان با بیان اینکه بیش از دویست ناشر کتاب در سطح استان مشغول فعالیت و ارایه خدمات فرهنگی هستند، اظهار کرد: با وجود حجم بالایی از مشکلات در این حوزه، فعالیت و خدمات فرهنگی این قشر تعطیل نیست.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت های عملی و موثر از ناشران کتاب استان اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش و همت مضاعفی در راستای حمایت، ارتقاء و حل مشکلات صنعت چاپ و نشر کتاب استان داشته است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرسوده بودن بخش قابل توجهی از ماشین آلات حوزه چاپ و نشر استان ، گفت: فرسودگی صنعت چاپ استان و استفاده از تکنولوژی های قدیمی از مهم ترین چالش های فرآروی صنعت چاپ استان به شمار می رود که باید نسبت به بهبود و ارتقاء آن اهتمام جدی ورزید.

 وی در خاتمه با تاکید بر ناکافی بودن حمایت های دولتی از فعالان صنعت چاپ و نشر که در ایام کرونایی دچار آسیب و زیان شده اند، خواستار توجه و بازنگری دولت در این حوزه شد.

گفتنی است در این دیدار و پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان، "هادی ابراهیمی سنائی" رئيس هيات مديره انجمن ناشران کتاب آذربایجان شرقی طی سخنانی با قدردانی از حمایت های حجت الاسلام آل هاشم از فعالیت نهادها و تشکل های فرهنگی استان، خواستار تسریع عضویت این انجمن در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان یکی از ارکان پیش بینی شده فرهنگی در اساسنامه و ساز و کارهای قانونی این شورا شد.

وی گفت: انجمن ناشران کتاب استان به عنوان تشکلی که با بسیاری از حوزه های فرهنگی و فعالیت های مرتبط به آن ارتباط و نزدیکی دارد، می تواند به عنوان یکی از دو عضو فرهگنی شورای فرهنگ عمومی استان، در این شورا عضو شود که در صورت حمایت و همکاری های بین بخشی و نظر مساعد امام جمعه محبوب تبریز، منشا خدمات و همکاری های موثر خواهد شد.

ابراهیمی سنائى در عین حال از امام جمعه تبریز خواست در صورت موافقت وی، زمینه برای معرفی کتاب های موضوعی مرتبط با رویدادها و مناسبت ها و موضوعات روز و هفته، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه هر هفته تبریز فراهم شود.
 

در ادامه این دیدار، فرید حیدری مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری فصل هنر، با اشاره به بحران مخاطب و نرخ پایین سرانه مطالعه در حوزه کتاب اظهار کرد: در عصر امروز با توجه به الکترونیکی شدن فعالیت ها  و فراگیر شدن شبکه های اجتماعی اشتیاق و ذائقه مردم نسبت به خرید و مطالعه کتاب های چاپی کمتر شده است لذا ناشران باید خدمات و محصولات فرهنگی خود را در قالب دیجیتال مارکتینگ، متناسب با فناوری های روز در پلتفرم های متنوع ارائه کنند و از این رو کتاب های صوتی می تواند یک ابزار مهم و مناسب در راستای خدمات آنلاین و دیجیتالی شدن کتاب‌ باشد.

حیدری تاکید کرد: بر همین اساس، موسسه فرهنگی هنری چند منظوره فصل هنر، با در اختیار داشتن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین مجهز به استودیو صدا آماده همکاری با تمامی انتشارات استان جهت تولید کتاب های صوتی می‌باشد. 
در انتهای این دیدار نیز سید قاسم ناظمی مدیر کل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گزارشی از عملکرد این اداره کل  در حوزه کتاب ارائه کرد.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار