1403/01/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/28

-

آذربایجان شرقی قطب جدید هاکی ‌کشور

کد خبر : 1779
11:39
1400/08/28

رئیس هیات هاکی استان گفت: امیدواریم با افزایش امکانات در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و نفرات بیشتری به تیم ملی معرفی کنیم و هدفمان هم این است که آذربایجان شرقی را تبدیل به قطب هاکی کشور کنیم.

به گزارش سونیوز، میر معصوم سهرابی که سه دوره است سکاندار هیات اسکی استان است، با اعلام اینکه امکانات سخت افزاری هاکی نیازمند منابع  مالی است، گفت: از ابتدای تحویل این هیات سعی کرده ایم امکانات سخت افزاری هیات را افزایش دهیم و امکاناتی را در این زمینه فراهم کنیم چراکه اگر بخواهیم در یک رشته ورزشی موفق شویم بایستی داوران و مربیان توانمندی را پرورش دهیم تا در آینده بازیکنان خوبی را تحویل جامعه دهند بنابراین سعی کردیم تمرکز خود را بر روی این موضوع قرار دهیم.
با این حال هزینه های موجود در این ورزش بسیار بالاست؛ به طوری که اگر بخواهیم برای ورزشکاران خود پت بخریم، حداقل باید 15 میلیون تومان هزینه کنیم یا قیمت یک چوب هاکی از یک میلیون تومان شروع می شود.
سهرابی همچنین در خصوص ظرفیت های این رشته در استان خاطر نشان کرد: هاکی در حال حاضر در استان به صورت چمنی و سالنی فعال است که تیم کشورمان هم در بخش سالنی وضعیت مطلوبی دارد و تیم اول آسیا است و در آخرین رنکینگ جهانی هم اکنون در رتبه سوم جهان قرار دارد اما در بخش چمن متاسفانه به اندازه سالن قدرتمند نیستیم و با تغییر ریاست فدراسیون خوشبختانه دیدگاه جدیدی نسبت  به هاکی روی چمن ایجاد شده است و امیدواریم این بخش هم به اندازه هاکی سالنی پیشرفت کند.
وی در ادامه افزود: در تبریز در بخش هاکی روی چمن زمین اختصاصی داریم و در این زمینه خوشبختانه امکانات هیات در حد مطلوب است ولی در بخش سالنی متاسفانه سالن اختصاصی نداریم و با توجه به قیمت بالای تجهیزات و مشکلاتی که در حمل و نقل آن ها وجود دارد، دچار مشکل هستیم و به همین علت نمی توانیم تیم داری کنیم و تمرینات تیم در هر سالنی که اجاره می کنیم دنبال می شود که در همین زمینه مکاتباتی را با اداره کل ورزش و جوانان انجام داده ایم و قول های مساعدی به ما داده شده است.
رئیس هیات هاکی استان با بیان اینکه اگر بخواهیم در یک رشته ورزشی توسعه یابیم باید در همه رده ها به ویژه رده پایه تیم داری کنیم، اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر چندین بازیکن به تیم ملی معرفی کردیم که هم اکنون 2 بازیکن و یک مربی در بخش آقایان و 3 بازیکن در بخش بانوان در تیم های ملی حضور دارند و امیدواریم با افزایش امکانات در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و نفرات بیشتری به تیم ملی معرفی کنیم و هدفمان هم این است که استان آذربایجان شرقی را تبدیل به قطب هاکی کشور کنیم و هم اکنون نیز جزء سه استان برتر کشور در این رشته هستیم.
 
سهرابی همچنین در خصوص مشکلات عمده این هیات گفت: در خصوص موضوع اسپانسر نیز همانند سایر هیات ها مشکلاتی داریم و با توجه به اینکه در این رشته پخش زنده نداریم، حمایت های مالی صورت نمی گیرد و نبود حامی مالی نیز مانع توسعه این ورزش شده است لذا برخی اوقات به همین دلیل بازیکنان را به شکلی راهی مسابقات می کنیم که باعث ظلم در حق آن ها می شود به طوریکه قادر به پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب بازیکنان ملی پوش نیستیم که امیدواریم فدراسیون نیز در این مسیر قدمی بردارد و فرصت را فراهم کند.
وی در ادامه افزود: هیات هاکی استان با امضا تفاهم نامه هایی با آموزش و پروش، شهرداری و دانشگاه ها سعی کرده است این ورزش را گسترش دهد و در ادامه قرار است این رشته همانند رشته های معدودی تدریس شود.  
رئیس سابق سازمان ورزش شهرداری تبریز در خصوص معایب و آسیب های تعطیل شدن سازمان ورزش شهردای تبریز گفت: فعالیت های سازمان ورزش شهرداری تبریز از اقدامات بزرگ این ارگان بود که باعث شده بود که تبریز بعد از کلانشهر تهران به عنوان دومین شهری باشد که به صورت تخصصی به ورزش نگاه می کرد و در بخش های همگانی و قهرمانی فعالیت های عمده ای داشت. حتی کارشناسانی که در شهرداری بودند با همکاری سایر ارگان ها سعی می کردند ورزش را به صورت اصولی جلو ببرند و به همین علت شاهد افزایش سرانه های ورزش بودیم و میزان مشارکت مردم نیز در ورزش بالا رفته بود که در همین زمینه شهرداری تبریز در آن مدت 27 سالن ورزشی احداث شده بود و رویداد های مختلفی از جمله میزبانی جام جهانی زورخانه ای، جام ملت های شطرنج و ... برگزار شد و نام تبریز بر سر زبان ها انداخته شد به طوری که تبریز به عوان یکی از شهرهای ورزشی کشور محسوب شد.
وی افزود: تیم های دوچرخه سواری، کبدی، والیبال و بسکتبال در آن سال ها توانستند در سطح کشور و آسیایی عناوین مختلفی را کسب کنند که امیدواریم با همت شورای ششم با اتخاذ تصمیمات درست همانند گذشته تبریز را بازهم تبدیل به شهری پویا، پرنشاط و سالم تبدیل کنند.
در قوانین شهرداری هم آمده است که در زمینه مشارکت همگانی می توانند پیش قدم شوند که امیدواریم بازهم این اتفاق تکرار شود و دیدگاه شورا به ورزش مثبت باشد تا مسئولان شهر و استان قدم های مثبتی در این زمینه بردارند.

 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار