1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

روز جهانی مهربانی

کد خبر : 1747
16:36
1400/08/22

گروهی از نهادهای انسان دوستانه درسال 1997 با یک دیگر متحد شدند تا مردم جهان را تشویق کنند کـه با مهربانی کردن دراین روز بـه هم نزدیکتر شوند و جهانی بهتر بسازند. با هدیه دادن یک کتاب، لباس، غذا، شاخه‌ي گل و حتی یک لبخند!

علت نامگذاری روز مهربانی
پاسداشت «مهربانی» در روز ۱۳ نوامبر «۲۲ آبان» جنبشی اسـت کـه ابتدا در ژاپن و با عنوان «جنبش مهربانی‌هاي‌ کوچک» شکل گرفت و با گسترش بـه سرتاسر دنیا توانست درسال ۱۹۹۸ بـه عنوان «روز جهانی مهربانی» ثبت و ترویج شود.
از ان سال بـه بعد، جنبش‌هاي‌ مردمی بسیاری در کشور های مختلف حول محور «ترویج مهربانی برای ساخت دنیایی بهتر» شکل گرفته و هر سال با برنامه‌هاي‌ مختلفی سعی در بزرگداشت این روز داشته‌اند.نامه‌هایي کـه هدف آن ها یادآوری این موضوع بـه مردم اسـت کـه گاه کارهای کوچک و مهربانی با اعمالی ساده و روزمره می‌تواند منجر بـه ساختن دنیایی بهتر برای همه ی شود.

مهربانی یکی از مهمترین و قوی ترین احساسات بشر برای ساختن یک زندگی ایده‌ال و حل تعداد زیادی از مشکلات فعلی اسـت

 تحقیقات علمی ثابت کرده اند کـه مهربانی، میزان هورمون هاي‌ شادی افزا را در بدن افزایش می دهد و یکی از دلایل طولانی شدن عمر انسان اسـت.

مهربانی و خوبی ارثی اسـت !
جالبه بدونید در انسان ژنی بـه نام G/G وجوددارد کـه از والدین ارث می برد !
این ژن مسئول انتقال احساسات و عشق بـه دیگران اسـت کـه برخی افراد ان را دارا هستند

مهربانی رو از خودمون شروع کنیم، اول از همه ی با خودمون مهربون باشیم، خودمون و دوست داشته باشیم، قدردان همه ی اعضای بدنمون باشیم کـه این همه ی سال با ما بی هیچ پوزش و بهونه اي همراه بودن، اینجوری میشه با دیگران هم مهربون بود
.
بـه قول مولانا:
یک ساعت عشق صد جهان بیش ارزد
صد جان بـه فدای عاشقی باد اي جان
.
مهربون ها دورمون خیلی زیادن، قدرشون و بدونیم

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار