1403/02/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/28

-

خشونت‌های کلامی و جنسی علیه زنان رو به افزایش است

کد خبر : 168
17:10
1399/10/14

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جامعه آماری خشونت‌های کلامی بیش از خشونت‌های فیزیکی است، گفت: در این میان خشونت‌های کلامی، جنسی و اقتصادی علیه زنان رو به افزیش است.

به گزارش سونیوز، احمد موقری روز یکشنبه در نشست پیشگیری از خشونت علیه زنان با بیان اینکه موضوع خشونت در آذربایجان شرقی یکی از مباحث اولویت دار است، افزود: جامعه آماری نشان می دهد در مجموع خشونت های کلامی بیش از خشونت های فیزیکی است، با این تفاوت که خشونت های فیزیکی ۵۰ درصد منجر به تشکیل پرونده قضایی می شود اما خشونت های کلامی در اقلیت باقی می ماند.

وی اظهار داشت: با توجه به این موضوع، سند جامع پیشگیری از خشونت که در کشور بی نظیر است با همکاری دستگاه های مرتبط تدوین و به دستگاه ها ابلاغ شده است.

موقری ادامه داد: در کنار سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی و با توجه به جامعه بالای آماری خشونت علیه زنان و کودکان، قوه قضائیه نیز اقداماتی انجام داده و بر این اساس اداره ای با عنوان پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه خشونت های کلامی و رفتاری، اقتصادی و جنسی از جمله خشونت های ارتکابی دارای اهمیت علیه زنان و کودکان بوده و هر کدام در جای خود آثار منفی بالایی دارد، اضافه کرد: خشونت های رفتاری جزو خشونت های فیزیکی بوده که خانم ها به طرق مختلف در خانه تجربه می کنند.

موقری یادآوری کرد: باید توجه داشت که تشکیل پرونده های قضائی مرتبط با خشونت های کلامی و جنسی و اقتصادی علیرغم اینکه در اقلیت است، اما آثار منفی زیادی در بین اعضای خانواده دارد.

وی با تاکید بر اینکه خشونت های ارتکابی بیشتر بر اثر مسائل فرهنگی و تربیت خانوادگی اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم هزینه های بالا و اقدامات متعدد و مکرر، آمار رو به کاهش نبوده و بیشترین جامعه آماری مربوط به خشونت های کلامی، فیزیکی و اقتصادی است.

این مقام مسئول در دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه خانواده های در معرض آسیب باید شناسایی و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص اجرا شود، گفت: اثر بخشی برنامه ها در جامعه باید ارزیابی و بر اساس این موضوع نقاط قوت و ضعف شناسایی و طبق آن تدابیبر لازم اندیشیده شود.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار