1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

گردهمایی عاشیقلار در تبريز

کد خبر : 1620
14:51
1400/07/28

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: سی و سومین گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار پس از ۲ سال وقفه ناشی از شیوع کرونا، به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش سونيوز،  سیدمحمدحسین بلاغی افزود: این مراسم به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت ساعت ۱۸.۳۰ روز چهارشنبه ۲۸ مهر با حضور دوستداران موسیقی و ادبیات عاشیقی در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این برنامه ضمن اجرای موسیقی عاشیقلار، از مقام زنده یاد استاد عاشیق «چنگیز بی ریا» که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشته است، تجلیل می شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه «بی ریا» هنرمندی متواضع و اخلاق مدار بود که در موسیقی عاشیقی علاوه بر تبحر در ساز و آواز صاحب شیوه خاص موسیقی بود، گفت: وی از ابتدای برگزاری نشست های ماهانه گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار به عنوان عضو شورای سیاستگذاری با حوزه هنری استان همکاری داشت.

بلاغی ادامه داد: اشاعه ارزش‌های دینی و انقلابی در قالب موسیقی، صیانت از موسیقی‌های اصیل و ارزشی در حوزه فولکلور و موسیقی ملی ایران، تلاش در تثبیت جایگاه موسیقی‌های فاخر و معرفی این هنر و فرهنگ ارزشمند و اصیل ایرانی در میان خانواده‌ها و به ویژه نسل جوان جامعه و تعامل با هنرمندان موسیقی استان‌های همجوار و کشورهای همسایه از اهداف اصلی حوزه هنری استان در اجرای برنامه‌های موسیقی است.

سی و سومین گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار به همت حوزه هنری استان و با همکاری انجمن فرهنگی هنری عاشیقلار آذربایجان شرقی و فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار می شود.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار