1403/02/04

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/04

-

تزریق یک‌میلیون و 331 هزار دُز واکسن در استان

کد خبر : 1420
16:34
1400/06/09

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به توقف تزریق دُز اول واکسن کرونا در استان به دلیل نبود آن گفت: کرونا در آذربایجان‌شرقی روزانه جان ۲۶ نفر را می‌گیرد.

به گزارش سونیوز، سیمین خیاط‌زاده اظهار داشت: در سه روز گذشته تزریق واکسن در استان نداشتیم و امروز سه‌شنبه نیز به دلیل کمبود واکسن، دُز اول در سطح استان تزریق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون‌ فقط دُز دوم واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی تزریق می‌شود که امیدواریم با ورود محموله جدید واکسن در آخر هفته و توزیع آن بین استان‌ها، واکسیناسیون مردم استان در مقابل کرونا تداوم یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود یک‌میلیون و ۳۳۱ هزار دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی تزریق شده است، گفت: ۳۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان تاکنون واکسینه شده‌اند.

خیاط‌زاده ادامه داد: وضعیت کرونایی استان همچنان صعودی بوده و در طول ۲۴ ساعت از  چهار هزار نمونه گرفته شده، نتایج تست ابتلا به کرونای بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مثبت شده است.

وی تصریح کرد: روزانه بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری می‌شوند و اکنون در مجموع بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در استان بستری هستند.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار