به گزارش سونیوز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، طی اطلاعیهای نحوه دریافت خسارت به لوازم برقی بر اثر قطع برق را اعلام کرد: مشترکان میتوانند موارد آسیبدیدگی دستگاهها در نتیجه قطع و وصل برق را در سامانه bimeh.tavanir.org.ir ثبت کنند.
مشترکان پس از تعمیر کردن وسایل، مستندات آن را در همین سامانه بارگذاری و خسارت دریافت کنند.
بیمه برای جبران خسارت قطع برق مردم و مشترکان محترم برق تبریز تا سقف 25 میلیون تومان خسارت میدهد و مردم برای ثبت شکایات باید به سامانه بیمه توانیر و اپلیکیشن برق من مراجعه کنند.
در حال حاضر مشترکان میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی شرکت توانیر در بخش بیمهی مشترکان و یا اپلیکیشن برق من نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند تا پس از طی مراحل، پرداخت خسارت عملیاتی شود.
در قبضهای مشترکان شهری و روستایی، بندی لحاظ شده که مربوط به همین موضوع پرداخت خسارت است که بر این اساس مبلغ یکصد تومان آن مربوط به مشترکان خانگی شهری و 50 تومان مربوط به مشترکان خانگی روستایی است. همچنین مبلغ یکهزار تومان برای سایر مصارف شهری و 500 تومان برای سایر مصارف روستایی است که این مبالغ محلی برای جبران خسارت وارده به مشترکان ناشی از نوسانهای برق است.
این اطلاعیه حاکی است؛ شرکت توانیر برای پرداخت خسارت 4 مورد مشخص کرده است که با احراز این شرایط به مشترک غرامت پرداخت خواهد کرد:
عدم پرداخت خسارت به مشترکان غیرمجاز، مقصر نبودن مشترک در حادثه برقی که شامل سیمکشی معیوب و دستکاری کنتور است.
مورد سوم پرداخت خسارت تنها به تجهیزات خانگی تعلق میگیرد و موبایل، تبلت و شارژر در این دسته نخواهد بود. پرداخت خسارت به مشترکان در زمان قطع برق به صورت از پیش اعلام شده، نیز صورت خواهد گرفت.
در صورت احراز شرایط ذکر شده، مشترکان میتوانند با مراجعه به آدرس bimeh.tavanir.org.ir گزارش دریافت خسارت را ثبت کنند.
مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت به این شرح است: تصویر آخرین قبض پرداختی، تصویر کارت ملی مشترک، تصویر اجارهنامه یا سند مالکیت محل خسارت و ارائه فاکتور از تعمیرگاه مجهز به همراه مهر و امضا به منظور مشخص شدن میزان خسارت به تجهیزات.