1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

کرونا و وضعیت بحرانی اتوبوسرانی تبریز

کد خبر : 119
15:08
1399/10/10

شیوع بیماری کرونا در کنار عدم توجه به موضوع نوسازی ناوگان، موجب بروز وضعیت بحرانی در بخش اتوبوسرانی تبریز شده است.

به گزارش سونیوز، نزدیک به یک سال از شیوع جهانی بیماری کرونا و تبعات جبران ناپذیر انسانی و اقتصادی آن می گذرد و به تبع این اثرات بسیاری از حوزه های اقتصادی با بحران های جدی روبرو شده اند.
در این میان در کشور ما و کلانشهرهایی چون تبریز نیز بخش های خدمات عمومی بدلیل اعمال محدودیت های سخت گیرانه در خصوص پرهیز از تجمع و تردد در محیط های پرجمعیت، با تنگناها و مشکلات اساسی روبرو شده اند.
بخش اتوبوسرانی یکی از این خدمات عمومی است که بقاء و دوام آن بستگی مستقیم به استفاده شهروندان از این وسیله حمل و نقل عمومی دارد، موضوعی که با شیوع گسترده کرونا و کاهش چشمگیر استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی، با چالش جدی مواجه شده است.
این شرایط تا حدی بحرانی است که طبق اظهارات سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز، ناوگان اتوبوس رانی تبریز با توجه به شیوع ویروس کرونا، با کاهش هفتاد درصدی استفاده شهروندان روبرو شده و همین امر به تنهایی می تواند این حوزه با مشکلات اساسی دست به گریبان کند.
در کنار تاثیر کرونا بر وضعیت اتوبوسرانی تبریز، عدم توجه به نوسازی و بروزرسانی این بخش نیز موضوع دیگری است که باید در بررسی وضعیت کنونی این بخش از حمل و نقل عمومی شهر اولین ها مورد توجه قرار گیرد.
در این خصوص ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که خبرهای رسیده حاکی از ممانعت برخی دستگاه های اجرایی از ورود اتوبوس های جدید از یکی از کشورهای همسایه غربی به تبریز می شوند و شهرداری نیز اقدام مؤثری در این زمینه انجام نمی دهد.
البته در چنین شرایطی شاهد ورود چند صد دستگاه اتوبوس جدید به سامانه حمل و نقل شهری برخی دیگر از کلانشهرهای کشور هستیم تا جایی که حتی اتوبوس های ویژه معلولان نیز در بین این اتوبوس های جدید الورود دیده می شود.
با توجه به شرایط حاکم بر حوزه نیروهای شرکتی شهرداری تبریز و وشعیت به مراتب نامناسب این نیروها در بخش اتوبوسرانی، آنچه ضروری به نظر می رسد لزوم چاره اندیشی مدیران این مجموعه برای حل مشکلات بخش های مختلف بویژه ناوگان حمل و نقل عمومی به جای اقدامات هبه ای و کمک های غیرضروری به بخش های غیر مرتبط است، موضوعی که این روزها حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار