1403/01/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/09

-

واحدهای آبکاری غیرمجاز در تبریز پلمب می‌شوند

کد خبر : 1184
14:25
1400/04/10

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تبریز گفت: با واحدهای آبکاری غیر مجاز و آلاینده محیط زیست در این شهرستان برخورد می شود.

به گزارش سونيوز، شهنام اشتری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مکاتبات لازم با شهرداری کلان شهر تبریز در خصوص انتقال واحدهای آبکاری موضوع بند ۲۰ جدول مشاغل و صنوف مزاحم، به یکی از شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی انجام شده است.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان میادین شهرداری تبریز و سازمان دهی مشاغل مزاحم بازدیدهای مشترک از تعدادی واحدهای آبکاری انجام شده است.

اشتری اظهار کرد: با توجه به دستور دادستان عمومی و انقلاب تبریز مبنی بر برخورد با  واحدهای غیر مجاز آبکاری و به استناد ماده یک آئین نامه سازماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری ها مکلفند به منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها نسبت به صدور حکم انتقال، جابجایی و رفع مزاحمت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در صورت عدم اجرای حکم شهرداری توسط صاحبان مشاغل مزاحم ، شهرداری موظف است نسبت به تعطیلی آنها مطابق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری اقدام کند.

در کلان شهر تبریز بیش از ۱۰۰ واحد آبکاری فعالیت می کنند که شسمار قابل توجهی از آنها در بافت مرکزی شهر واقع شده و به شدت آلاینده اند. 

در یکی دو سال اخیر و همزمان با گسترش شبکه های اجتماعی، تصاویر و فیلم های متعددی از آلایندگی واحدهای آبکار در بافت مرکزی تبریز و در محدوده تبریز توسط شهروند خبرنگارها در فضای مجازی منتشر و از کم توجهی نهادهای مسوول در این ارتباط ابراز نگرانی و گِله شده است.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار