1403/01/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/09

-

سامانه تلفن گویای کشاورزی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد

کد خبر : 1066
16:24
1400/03/07

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از راه اندازی آزمایشی سامانه تلفن گویای کشاورزی در این استان همزمان با استان‌های اردبیل، فارس و لرستان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش سونیوز،  آیت الله عبادپور اعلام کرد: تمام بهره برداران حوزه کشاورزی در این چهار استان، می توانند جهت مشاوره تلفنی در خصوص مسائل فنی کشاورزی از طریق شماره سراسری ۰۹۶۸۰۰، با استفاده از خط تلفن ثابت و یا تلفن همراه، با متخصصین استان خود تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه در این سامانه تعداد ۳۹ محقق معین در هر استان در قالب ۱۳ گروه تماس (RING GROUP) تعریف شده است، گفت: کشاورزان از طریق منوهای خودکار سامانه به کارشناس پهنه خود و یا محققین معین براساس سه گروه اصلی زراعت (زیرگروه های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک)، باغبانی (زیرگروه های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک) و دام و طیور و آبزیان (زیرگروه های دام سنگین، دام سبک، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم) به متخصصین موردنظر متصل می شوند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در ساعت غیر اداری و روزهای تعطیل، پیام کشاورز ضبط شده و متخصصین استانی می توانند از طریق سامانه تلفن گویا، به پیام های ضبط شده دسترسی داشته باشند، گفت: از دیگر ویژگی های این سامانه در آینده نزدیک، تعریف گویش و زبان محلی برای هر استان می باشد.

تمام مراحل طراحی و اجراء این سامانه به عنوان دستاورد ستاد هوشمندسازی کشاورزی، در مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به انجام رسیده است.

در مرحله بعدی، به زودی امکان ارتباط با متخصصین کشاورزی علاوه بر تماس مستقیم تلفنی، از طریق اپلیکیشن تاک و ارتباط برقراری چت (متنی، صوتی و تصویری، ارسال بسته صوتی و تصویری) برقرار خواهد شد تا امکان ارتباط بهره برداران بخش کشاورزی با متخصصین، به شیوه های مختلف برقرار شود.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار