1403/02/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/28

-

چهار عامل حفاری غیرمجاز در بستان‌آباد دستگیر شدند

کد خبر : 1051
08:06
1400/03/02

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: چهار عامل حفاری غیرمجاز در شهرستان بستان‌آباد دستگیر شدند.

به گزارش سونیوز، سرهنگ کاظم داداشی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این افراد به دنبال گزارش مردمی مبنی بر انجام ردیابی با دستگاه فلزیاب غیرمجاز با هدف کشف اموال تاریخی در منطقه کول‌تپه بستان آباد در عملیات جامع نیروی یگان حفاظت این شهرستان با شناسایی محل موردنظر و حضور در منطقه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه با دستگیری این افراد از ادامه ردیابی جلوگیری شد، اظهار داشت: در این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی انجام شد علاوه بر دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در حین انجام ردیابی با دستگاه فلزیاب غیرمجاز، ابزارآلات حفاری غیرمجاز آنان نیز کشف و ضبط شد.

سرهنگ داداشی، ادامه داد: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به ماموران اطلاع دهند.

آذربایجان شرقی با حدود یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و هزاران اثر ثبت نشده یکی از پنج استان نخست کشور از نظر تنوع و غنای آثار تاریخی و گردشگری است. 

تبریز به عنوان مرکز آذربایجان شرقی تاکنون هفت بار در سلسله های مختلف به عنوان پایتخت انتخاب شده است.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار