1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

سگ‌های بی‌صاحب جمع‌آوری و عقیم‌سازی شوند

کد خبر : 1023
11:50
1400/02/26

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: سیاست شورا در خصوص سگ‌های بی‌صاحب مشخص بوده و بر این اساس باید این سگ‌ها با همکاری سازمان‌های مردم نهاد به صورت مناسب جمع‌آوری و عقیم‌سازی شوند.

به گزارش سونیوز، شهرام دبیری روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به موضوع اخیر آزار حیوانات در تبریز و محکوم کردن آن، افزود: برخورد قاطع با متخلفان در خصوص ساماندهی وضعیت سگ های بی صاحب در این شهر ضروری است.

وی با بیان اینکه هیچ انسان سالمی حیوانات را آزار و اذیت نمی کند، اظهار کرد: شهرداری باید با متخلفان برخورد قاطع کند و اگر پیمانکار، این کار را انجام داده است باید قرارداد آن فسخ و با این فرد برخورد شود.

دبیری همچنین با اشاره به روز روابط عمومی و انتظارات مدیریت شهری از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر و شهرداری گفت: اقدامات بسیاری در تبریز انجام شده که بسیاری از آنها در کشور الگو بوده و انتظار می رود روابط عمومی ها عملکردها را به صورت شفاف به مردم ارائه کنند.

حامیان حیوانات باید به صورت نظام‌مند و ثبت‌شده در فرمانداری فعالیت کنند

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه این کمیسیون در حوزه محیط زیست اقدامات و دیدگاه هایی داشته و همواره خلاء مدیریت جامع شهری در تبریز  مشهود است، گفت: حیوانات شهری فقط سگ‌ها نیستند باید پرسیده شود کلاغ ها و لک لک های تبریز کجا رفته اند.

عبداله تقی پور افزود: همواره بر زنده گیری و عقیم سازی مناسب سگ های بی صاحب تاکید شده است و حامیان حیوانات باید به صورت نظام مند و ثبت شده در فرمانداری فعالیت کنند اما این افراد به صورت خودجوش اقداماتی انجام می دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به دهه های گذشته و برخوردها با حیوانات شهری، در زمان کنونی خلاء آموزش شهروندی در این زمینه دیده می‌شود و باید مسائل شرعی، اجتماعی و اخلاقی از یکدیگر تفکیک شود و شهرداری باید این موضوعات را تبیین کند.

تقی پور با محکوم کردن اتفاقات اخیر در خصوص سگ های بی صاحب، ادامه داد: بر اساس استراتژی مدیریت حیوانات شهری باید به صورت استاندارد تمام حیوانات شهری مدیریت شود و حقوق حیوانات در تبریز رعایت شود.

برخورد با جمع‌آوری غیرمرسوم سگ‌های بی‌صاحب 

شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: هیچ دستوری از سوی شهرداری و سازمان‌های تابعه در مورد جمع آوری غیرمرسوم سگ های بی صاحب صادر نشده است و با افرادی که این کار را به شکل غلط انجام داده اند، برخورد می‌شود.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه فردی حامی حیوانات بوده و از اولین روز مسوولیت در شهرداری تبریز رویه‌های مرسوم نادرست را جمع آوری کرده است، افزود: زنده‌ گیری با طناب را جمع آوری و از آخرین روش جمع آوری در دنیا که بیهوشی است و هزینه بالایی دارد، استفاده می شود تا این حیوانات کمترین آسیب و اذیت را ببینند.

وی اظهار کرد: دستور داده شده است با پیمانکار مربوطه که اقدام به جمع آوری سگ ها از طریق روش های غیرمرسوم کرده است شدیدا برخورد و قطع همکاری شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه درباره حیوانات و به ویژه سگ های بی صاحب چندین دیدگاه وجود دارد، گفت: تعدادی از شهروندان معتقدند حیوانات بی آزارند و می‌توانند در کنار انسان‌ها در سطح شهر زندگی کنند اما تعداد دیگری از مردم نیز از حضور حیوانات در سطح شهر ترس دارند و در تماس‌هایی با شهرداری و سامانه ۱۳۷ می‌خواهند که سگ‌های بی صاحب جمع آوری شوند.

شهین باهر با بیان اینکه برخی افراد از احساسات مردم در این این ارتباط سوء استفاده می کنند، افزود: از شهروندان از بابت رفتار پیمانکار جمع آوری سگ های بی صاحب غذرخواهی می کنم.

وی یادآوری کرد: در نشست اخیر با تشکل‌های غیردولتی مقرر شد مکانی برای نگهداری این حیوانات شهری احداث و از تجربیات این تشکل‌ها نیز استفاده شود.

 در چند روز گذشته در فضای مجازی فیلم و عکس هایی از کشتار تعدادی سگ بی صاحب در داخل یک دستگاه نیسان متعلق به شهرداری تبریز منتشر شد که این موضوع منجر به تجمع و اعتراض حامیان حیوانات در این شهر شد.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار