1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

فعالیت بیش از ۱۰۰ کارگاه مرمتی و حفاظتی در آذربایجان‌شرقی

کد خبر : 1019
22:20
1400/02/25

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از فعالیت بیش از ۱۰۰ کارگاه مرمتی و حفاظتی استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش سونیوز، احمد حمزه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای نیل به اهداف حفاظتی و صیانتی از ابنیه‌های تاریخی این اداره‌کل، از ابتدای سال‌جاری در سطح استان بیش از ۱۰۰ کارگاه در حوزه‌های حفاظتی، مرمتی و بازسازی آغاز به کار  خواهند کرد و با نظارت کارشناسان و متخصصان این امر تا پایان سال‌جاری تداوم خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در ادامه به پروژه‌های فعال حوزه حفاظتی و مرمتی استان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: طی سال‌جاری اقداماتی نظیر مرمت خانه‌های کلانتر، فتح‌اله اف و تکمیل مرمت خانه سلطان قرائی، نصب درب و پنجره‌های مجموعه حسن پادشاه، مرمت مسجد ضریر مراغه، مرمت و ساماندهی حمام‌های دوقلو شبستر، نیرورسانی قلعه تاریخی بابک، مرمت حمام شیشوان عجب‌شیر، پل شهر چای میانه، بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، کاوش تپه زرنق هریس، مرمت کاروانسرای آلاکی مرند آغاز و تا پایان سال‌جاری تداوم خواهند داشت.

حمزه‌زاده گفت: همچنین طی سال‌جاری زیر نظر معاونت میراث‌فرهنگی استان فصل چهارم کاوش‌های باستان‌شناسی مجموعه فاخر ربع رشیدی تبریز آغاز و تا پایان سال‌جاری ادامه خواهد یافت.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار