1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

دهمین دوره نمایشگاه رینوتکس در تبریز برگزار می شود

کد خبر : 2785
06:00
1401/06/10

سونیوز: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در حالی در پاییز امسال 10 ساله می شود که این رویداد در طول حیات خود همچنان همانند بسیاری از نمایشگاه ها و جشنواره های دیگر به صورت استانی برگزار می گردد.اما جانشین رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در یک نشست خبری از منطقه ای و ملی شدن این نمایشگاه در سال های آینده خبر می دهد.

به گزارش سونیوز ، عبدالرضا فلاح،جانشین رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی  در یک نشست خبری در هفته دولت و برگزاری و برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲)  اظهار کرد: امسال رینوتکس وارد دهمین سال از فعالیت خود می‌شود و همزمانی این سالگرد با سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، قطعا قدمی اثرگذار در توسعه اقتصاد دانش بنیان استان و منطقه شمال‌غرب کشور خواهد داشت و اگر به جزییات برگزاری نمایشگاه رینوتکس و حضور تک تک اعضای اکوسیستم نوآوری و فناوری، اهمیت کافی به دهیم این نمایشگاه به عنوان دومین رویداد مهم کشوری تلقی شود.

وی افزود: تاسیس شرکت های دانش بنیان، شرکت های شتاب دهنده و شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات از خروجی های این نمایشگاه در سال های قبل بوده است.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه در دهمین دوره نمایشگاه رینوتکس شاهد تغییرات چشمگیر خواهیم بود، ادامه داد: همکاری بخش دولتی، خصوصی، صنعت، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و فناوران می‌توان حرکتی بروز و قوی‌تر با رویکرد نگاه به آینده شاهد برگزاری نمایشگاهی اثربخش باشیم.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز اولیه از این دوره نمایشگاه برگزاری گسترده با پوشش شمال‌غرب کشور است، اضافه کرد: هدف داریم رینوتکس ۲۰۲۲ را با تجربه منطقه‌ای کلید بزنیم تا در دوره‌های بعدی نیز قدمی برای ملی شدن این رویداد برداریم.

فلاح با تاکید براینکه فعالیت‌های حوزه صادرات محصولات دانش بنیان رویکرد اصلی بخش بین‌المللی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی است، افزود: نگاه جدی به این رویکرد داریم و با ایجاد خانه فناوری در کشور آذربایجان و هاب صادرات قطعا می‌توانیم قدم‌های بزرگتری برداریم و شاهد ایجاد فضاهای اشتراکی تولید مشترک بین‌المللی باشیم.

جانشین رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی همکاری و هم‌افزایی را کلید موفقیت رینوتکس ۲۰۲۲ خواند و ادامه داد: عزم جدی تمام نهادها و ارگان‌های استانی اعم از بخش خصوصی و دولتی همکاری داشته باشند تا شاهد برگزاری نمایشگاهی با شکوه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه منطقه باشیم.

وی در انتها خاطرنشان کرد: رویکرد تجاری‌سازی نمایشگاه نیز کارت دعوتی برای صندوق‌های نوآوری و شکوفایی، نهادهای و افراد سرمایه‌گذار و علاقه‌مند است و این امر نیز قطعا به رشد بخش خصوصی و تامین نیازهای انها در بخش تولید و فناوری کمک خواهد کرد.

علاقمندان جهت شرکت در نمایشگاه و آگاهی از ضوابط و شرایط حضور در رویدادها، از تاریخ 10 شهریورماه لغایت 15 مهرماه سال 1401 و صرفا از طریق وب سایت اختصاصی نمایشگاه به نشانی www.rinotex.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

خبرنگار : سید کاظم میرزاده 
عکاس: ندا سیلمانی

برچسب های خبر (تگ)
نویسنده : سونیوز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار