1403/05/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/05/06

-

فرش های سعدآباد در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند!

کد خبر : 6823
16:28
1403/03/22

سونیوز: سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخی از این فرش‌ها که مدعی بودند به سرقت رفته است در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند.

به گزارش آژانس خبری سونیوز، اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز درباره  توسعه دیپلماسی قضایی گفت:  یکی از سیاست‌های جدید دستگاه قضا در سال‌های اخیر بر این بوده که بتواند روابط حقوقی خود را با کشورهای دوست، توسعه دهد.
 
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعد آباد گفت: در رابطه با این موضوع در مرجع قضایی مرتبط پرونده تشکیل شده است و افرادی به عنوان مطلع احضار شده‌اند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.
 
او ادامه داد: برخی از این فرش‌ها که مدعی بودند به سرقت رفته است در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند و از این منظر اصولاً بحث سرقت اتفاق نیفتاده است و موضوع این است که بدون رعایت تشریفات قانونی و ضوابط و مقررات اصطلاحا سهل‌انگاری شده است که شائبه سرقت را مطرح می‌کنند.
 
سخنگوی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های بعدی نسبت به مابقی فرش‌ها نیز اقدامات مقتضی صورت گیرد. این موضوع برابر قانون پیگیری قضایی می‌شود و در عین حال اگر سهل‌انگاری شده است نیز مشخص شود نتیجه چه بوده است و به اطلاع مردم برسد.
 
او درباره آخرین وضعیت پرونده امیرحسین مقصودلو (تتلو)  گفت: حکم اولیه صادر شده و در موعد مقرر نسبت به حکم اعتراض کرده و  پرونده در حال ارسال به دادگاه تجدیدنظر است.  پس از تایید و ارسال و صدور رای در دادگاه تجدیدنظر اطلاع رسانی  می شود. از آنجا که  حکم بدوی است، نمی توان اطلاع رسانی کرد.
 
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده مربوط  به دستگیری شبکه قاچاق دارو گفت: دستگاه قضایی نسبت به کالاهای سلامت محور به ویژه دارو حساس است چرا که این اقلام با سلامت مردم مرتبط است. باید به نحوی عمل شود که اخلالی در نظام دارویی کشور ایجاد نشود.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار