1403/02/01

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/01

-

استاندار آذربایجان‌شرقی:

کشور با جنگ جهانی رسانه‌ای مواجه است

کد خبر : 3155
14:50
1401/08/23

سونیوز: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نا آرامی های اخیر در کشور، گفت: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی با یک جنگ جهانی تمام عیار رسانه ای علیه اصول و آرمانهایش مواجه است.

به گزارش سونیوز، عابدین خرم در نشست با تعدادی از اعضای جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی دانشگاه های تبریز، افزود: در این جنگ نابرابر دشمنان نظام اسلامی تمامی امکانات و نظام ها را در اختیار دارد که می تواند در آن واحد جمعیت کثیری از مردم کشور را با انواع حیله ها و دسیسه ها تحت تاثیر قرار دهد و باید اذعان کرد که این مقابله نابرابر وحشتناک است.

وی نظم نوین جهانی را تنها در دو عنصر سلطه گری و سلطه پذیری تعریف کرد و اظهار داشت: در این نظام جهانی اگر کشوری غیر این دو عنصر عمل کند باید تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته و محکوم به فناست که در این میان جمهوری اسلامی ایران گفتمان جدید را در جهان و نظم بین الملل ارایه کرده است که این گفتمان به هیچ عنوان برای نظام سلطه قابل درک و هضم  نیست.
خرم با اشاره به اینکه غرب همواره با جمهوری اسلامی عناد و دشمنی خود را بارها نشان داده و تلاش های وافری برای به زانو در آوردن نظام کرده است، حمله نظامی، تهاجم فرهنگی، تحریم ها و مساله نفوذ و در نهایت جنگ رسانه ای را از جمله این سناریوها برشمرد.

وی ادامه داد: دشمن در سال ۱۳۹۷ مساله نفوذ را با شدت و حدت بسیار زیادی علیه نطام شروع کرد که طی آن در همین سال تعداد ۷۰ نفر آدم نفوذی در حوزه های سیاسی، دانشگاهی، حکمرانی و اقتصاد شناسایی و کشف شدند که به کمک خدا هیچ یک از آنها موفق نشدند.
خرم مسیر مذاکره را از دیگر اقدامات نظام سلطه با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی عنوان و اضافه کرد: این جزو خطرناک ترین مسیرهای برای نظام اسلامی بود که با درایت و شجاعات مقام رهبری اجازه انحراف در این مسیر داده نشد.
وی هدف غایی جهان امروز را منزوی شدن، قوی شدن و یا سلطه پذیر بودن دانست و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان از مسیر پرصلابت خود عدول نمی کند، یادآور شد: دشمنان نظام اسلامی با روی کار آمدن دولت سیزدهم که در پی ایجاد توازن بین مبانی  و شعارهای اصیل انقلاب است، متوجه شدند که این دولت برای نظام سلطه از بمب اتم خطرناک است که بر همین اساس دشمنی ها علیه دولت شدت بیشتری به خود گرفت.

خرم با اشاره به  هزینه های میلیاردی نظام سلطه در فضای مجازی و رسانه ای علیه ملت ایران، ادامه داد: این هزینه ها با هدف فروپاشی جمهوری اسلامی صورت می گیرد اما با توکل به خدا و بصیرت مردم انقلابی بارقه های افق تمدن سازی ایران با رویدادهایی همچون راهپیمای جهانی اربعین پدید امده است و این افق رو به روشنایی و پیروزی حرکت می کند.
وی جوانان و نوجوانان را هدف اصلی حملات رسانه ای دشمنان دانست و با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا این فرزندان کشور در قتلگاه دشمن قرار بگیرند، اظهار داشت: این بچه ها قلب و جگرگوشه ما هستند و نباید اجازه دهیم با انواع توطئه ها وارد منجلاب دشمنان بیفتند.

استاندار آذربایجان شرقی فضای رسانه ای علیه جمهوری اسلامی را بسیار سنگین اعلام و اضافه کرد: کسانی که در جریان اغتشاشات اخیر دستگیر شده اند اغلب نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله هستند که وقتی بازجوئی های آنها را می بینم دلم آتش می گیرد و باید همه اعم از مردم و مسئولان و والدین به دقت مراقب فرزندان خود باشند تا جذب دشمنان نشوند.

خرم شرایط کنونی کشور را غیرعادی دانست و یادآور شد: جنگ رسانه ای بسیار جدی، شدید و مداوم علیه کشور تداوم دارد و این دولت مردمی و انقلابی هرگز از مسیر خود عقب نشینی نخواهد کرد و ما آرزو داریم خونمان را در این میدان جنگ نابرابر گردن امریکا و اسرائیل غاصب  بیاندازیم و شک نباید کرد که پیروزی نهایی از آن ماست.

وی امیدآفرینی و حرف زدن متناسب با ذائقه های مختلف و گوناگون در لازمه موفقیت در فضای کنونی دانست و افزود: امنیت میدان امروز کشور دست فرهنگ است تا به لحاظ روانی، روحی و فکری مردم را برای رویارویی با جنگ رسانه ای اماده نگه داریم و این میدان با فعال تر شدن اصحاب فکر و اندیشه باید مدیریت شود و بار سنگین این نبرد بر عهده علما، استادان و معلمان و رسانه های گروهی است.

به گزارش سونیوز، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای شنیدن حرف جوانان و دانشجویان، گفت: برنامه های مربوط به نشست های هم اندیشی با تشکل های مختلف دانشجوئی به طور مرتب برگزار می شود.

تراب محمدی افزود: ما آماده شنیدن تمامی حرف های جوانان هستیم و سعی داریم با ادامه این گفت وگوها مانع از دو قطبی شدن فضای عمومی کشور و البته دانشگاه های استان و تبریز شویم و باید با کسانی که حتی با نطام اسلامی عناد دارند، باب گفت وگو با باز نگه داریم.

وی اظهار داشت: در این رابطه باید سعه صدر داشته باشم تا حرف های هرچند ناقص را بشنویم و جوانان از همه طیف ها اقناع کنیم تا از انقلاب  جدا نشوند.

در این نشست نمایندگانی از بسیج، جامعه اسلامی و هیات های مذهبی دانشگاه های تبریز، فرهنگیان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، هنر اسلامی، شهید مدنی و  پیام نور پیرامون اغتشاشات اخیر و وضعیت عمومی دانشگاه های محل تحصیل خود سخنرانی کردند.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار