1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

نمانیده مجلس:

مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی سر قرار دریاقت رشوه بازداشت شد

کد خبر : 2788
19:48
1401/06/12

سونیوز: چند روزی است که خبر بازداشت قاسم مکارم شیرازی، بازرس ویژه و مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در صدر اخبار است. گزارش ها حاکی از آن است که محمدقاسم مکارم شیرازی را در قراری که برای دریافت رشوه یورویی ترتیب داده بود، دستگیر کردند.

حدود یک هفته از بازداشت قاسم مکارم شیرازی، بازرس ویژه و مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی و نوه آیت الله مکارم شیرازی می گذرد. در حالیکه سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری این خبر را تائید کرده اما هنوز رستم قاسمی، وزیر راه در این رابطه اظهارنظری نداشته است.

 موضوعی که بار دیگر شایعه استعفای وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرده و حاضر نشدن رستم قاسمی در محل کار این شایعات را بیش از پیش قوت بخشیده است. اما قاسم مکارم شیرازی که بسیاری او را مرد در سایه وزارت راه و شهرسازی و دست راست وزیر راه و شهرسازی می‌دانند کیست؟

قاسم مکارم شیرازی کیست؟
قاسم مکارم شیرازی متولد سال ۱۳۶۳ در شهرستان لامرد استاد فارس است که برخی او را نوه آیت الله ناصر مکارم شیرازی و برخی دیگر برادرزاده این مرجع تقلید شیعه می‌دانند. او در حساب شخصی توییترش تحصیلات خود را فوق لیسانس علوم سیاسی و دکتری روابط بین الملل معرفی کرده است.

ازجمله سوابق اجرایی که خود قاسم مکارم در توییتر به آن اشاره کرده می‌توان به مشاور بین الملل شرکت بازرگانی پردیس بانک رفاه ایران و مشاور بین الملل شرکت مهندسی ایران (ایریتک) اشاره کرد.

قاسم مکارم شیرازی دو سال پیش، از حوزه انتخابی شیراز، برای نمایندگی مجلس نامزد شد که در آن زمان هزینه های تبلیغات و پشتیبانی ستادهای انتخاباتی خود را در توییتر ۵۸ میلیون تومان اعلام کرد. او در انتخابات مجلس خود را انتخاب اول جوانان شیراز می‌دانست، اما در نهایت با کسب ۷۶۵۰ رای، نتوانست به مجلس شورای اسلامی راه یابد. پیش تر محمد قاسم مکارم شیرازی مدتی نیز رئیس‌ دفتر سید احمدرضا دستغیب (فرزند سید فخرالدین) بوده است.

در زمان نامزدی رستم قاسمی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسئولیت های ستاد انتخاباتی وزیر راه و شهرسازی کنونی بر عهده قاسم مکارم شیرازی بود. هرچند رستم قاسمی درنهایت برای نامزدی ریاست جمهوری رد صلاحیت شد.

گفته می‌شود که رستم قاسمی در ابتدا قصد داشت قاسم مکارم شیرازی را در سِمت مسئول دفتر و مدیرکلی حوزه ریاست منصوب کند اما این موضوع عملی نشد و در نهایت قاسم مکارم به عنوان بازرس ویژه و مشاور عالی وزارت راه معرفی و چندی پیش از سوی رستم قاسمی در کمیته شایسته گزینی این وزارتخانه منصوب شد تا انتصابات زیر سایه او انجام شود.

گزارش های غیررسمی، فساد در پروژه شهر جدید پردیس و دیگر پروژه های کلان شهرسازی در کشور را دلیل بازداشت نوه آیت الله مکارم شیرازی دانسته‌اند.


واکنش نماینده مجلس به بازداشت مشاور وزیر راه و شهرسازی

اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس پیرامون بازداشت قاسم مکارم شیرازی در توییتر خود نوشت:

"شنیدید میگن مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌اند.از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته، بستری شده. حالا کجا بستری شده نمی دونم.میگن دیگه، ما نمیگیم.

رستم خان، شفاف سازی کن لطفا! 

از آقازاده چه خبر؟

از جعفری و درویش زاده چه خبر؟

از تربتی و یوسف پورآذر درخصوص زمین های پردیس بومهن چه خبر؟ "


او همچنین در توییت دیگری نوشت:

"رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست. باید بلند شود و پاسخ گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد."


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار