سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

وقتی خواسته دانش‌آموز مراغی تحقق می‌یابد

کد خبر : 999
17:34
1400/02/22


دیدار چهره‌به‌چهره مسئولان با مردم به عنوان یکی از موثرترین شیوه‌های ارتباطات اجتماعی، بی‌شک بسترساز تقویت سرمایه اجتماعی است و این نسخه عمومی نه تهران می‌شناسد، نه تبریز و نه مراغه.


به گزارش سونیوز، دست بر قضا شاید حضور یک فرماندار و مسئول محلی در یک روستای دورافتاده همچون «مولو» در مراغه و پیگیری مطالبه‌های اهالی آن سریع‌تر از کلانشهرها به نتیجه برسد و خبرش به دل هر شنونده و خواننده‌ای بنشیند چه ساکن مراغه باشد، چه تبریز و چه تهران.

خبر تحقق مطالبه یک دانش‌آموز روستایی آن هم پس از بازدید نماینده عالی دولت از منطقه محرومی چون «قوری‌چای» غربی مراغه علاوه بر ضریب نفوذ بالا، اسیر زمان هم نیست و هرموقع که خوانده شود، امیدبخش است.

این سبک و سیاق تقویت سرمایه اجتماعی زمان هم نمی‌شناسد و از آنجایی که اقدامی جهادی است، تغییر دولت، مشغله کاری و کمبود مالی هم مانعی بر سر راه آن به شمار نمی‌رود و گویا روحیه جهای برایش کفایت می‌کند.

حکایت از این قرار است که معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه خیلی اتفاقی و در جریان بازدید هشت ساعته خود از طرح‌های گازرسانی و آبرسانی به روستاهای دهستان قوری‌چای، گذرش به روستای «مولو» می‌افتد.

«سیدعلی موسوی» در مسیر عبور از روستای «مولو» به طور اتفاقی با پدر و دختری دیدار کرد؛ «لیلا اسلامی» دانش‌آموز پایه دوازدهم اهل همین روستا که به دلیل عدم‌آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در خانه، مجبور شده بود که چندکیلومتر دورتر از روستا در ارتفاعات و در محلی که امکان دسترسی به اینترنت وجود دارد، سر جلسه امتحانات خود که به صورت مجازی برگزار می‌شد، حاضر شود؛ پدرش هم همراهش بود تا حمایت همه‌جانبه‌اش از فرزندش را به نمایش بگذارد.

فرماندار مراغه در این دیدار کوتاه ضمن دلجویی و تحسین تلاش و پشتکار این دانش‌آموز، قول پیگیری و رفع مشکل اینترنت روستاهای منطقه قوری‌چای را داد و تاکید کرد: جلسات مختلفی با مسوولان استانی و کشوری تشکیل شده و در تلاش هستند با نصب دکل در روستاهای مراغه مشکل دسترسی اهالی و به خصوص دانش‌آموزان به اینترنت را حل کنند.

فرماندار: خواسته دانش‌آموز مراغی ظرف ۲ ماه آینده برآورده می‌شود

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه یک روز بعد و شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که خواسته «لیلا اسلامی» در خصوص رفع مشکل اینترنت این روستا پیگیری شد و ظرف ۲ ماه آینده برآورده می‌شود؛ خبری که نه تنها شادمانی دانش‌آموزان آن روستا بلکه بسیاری از مردم و کاربران فضای مجازی را در پی داشت.

به گفته «سیدعلی موسوی» جهت رفع مشکل اینترنت روستای «مولو» اعتبار مورد نیاز به همراه اول ابلاغ شده و در مرحله بعدی طرح همراه اول کشور باید به شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی ارائه شود.

«مولو» در دهستان قوری‌چای غربی بخش سراجوی شهرستان مراغه واقع است و ساکنانش از جاده‌های خاکی و نامناسب، نبود گاز لوله‌کشی و عدم وجود آنتن gsm و اینترنت رنج می‌برند؛ سفر ۲ روز قبل فرماندار مراغه به این روستای دورافتاده می‌تواند نقطه عطفی در محرومیت‌زدایی از آن باشد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار