سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

قیمت گوشت قرمز در تبریز تعدیل شد

کد خبر : 986
13:36
1400/02/21


مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: در آستانه عید سعید فطر قیمت‌ انواع گوشت قرمز در فروشگاه‌های این مجموعه تعدیل شد.


به گزارش سونیوز، کریم قدرتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تعدیل قیمت بر اساس تنظیم بازار گوشت قرمز در تبریز و طبق توافقی که با پیمانکاران در فروشگاه‌های کشتارگاه انجام شده است، افزود: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، کیفیت گوشت کشتارگاه تبریز بسیار بالا بوده و اقدامات این سازمان در شناسنامه‌دار کردن گوشت استحصالی از اقبال خوبی از طرف قصابی‌ها و مردم برخوردار شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در برخی از قصابی‌های شهر تبریز دیده می‌شود که گوشت بدون شناسنامه عرضه می شود، این مساله را موجب سودجویی و فرصت‌ طلبی در حوزه توزیع و مصرف گوشت قرمز ارزیابی کرد و اظهار داشت: نبود شناسنامه در گوشت که بعضا" حتی از قیمت مصوب هم پایین‌تر فروخته می‌شود، موجب سردررگمی مردم شده و شهروندان با بی اطلاعی از جنسیت و سن دام استحصالی، دقت و اطلاع کافی از خرید گوشت  ندارند.

قدرتی خاطرنشان کرد: در صورت برخورد با چنین تخلفاتی،  مردم بایدبا شماره تلفن ۱۲۴ یا بازرسی سازمان کشتارگاه تبریز تماس گرفته تا در اولین فرصت با این اقدامات غیر قانونی برخورد شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و ارتباط مستقیم سلامت مردم با سلامت گوشت مصرفی و همچنین اراده راسخ اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در جهت جلوگیری از تولید و عرضه گوشت غیر استاندارد و ناسالم به مصرف کنندگان، شهرداری تبریز نیز دوشادوش دستگاه‌های ذیربط تمامی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را برای تامین امنیت غذایی شهروندان‌ به کار می‌بندد.

قدرتی ابراز امیدواری کرد در راستای اجرای فرامین رهبر انقلاب و در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز تمامی امکانات خود را به کار خواهد بست تا بتواند در اجرای امر رهبری و خدمت به مردم نجیب با تمام قوا حرکت کند.

وی نرخ جدید فروش گوشت قرمز شناسنامه دار نر کشتار روز در فروشگاه‌های کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز را  به شرح زیر اعلام کرد:

* گوشت شناسنامه دارگوساله نر جوان کشتار روز مخلوط بدون استخوان هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان

*  گوشت  شناسنامه دار نیم‌شقه گوسفند نر بره کشتار روز هر کیلوگرم  ۱۱۱هزار تومان

* گوشت شناسنامه‌دار گوسفند نر بره کشتار روز بدون دمبه هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان

* گوشت شناسنامه‌دار ران گوسنفد نر بره با راسته هر کیلوگرم  ۱۲۵ هزار تومان


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار