سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

محموله ۱۶ تُنی چوب قاچاق در ورزقان کشف شد

کد خبر : 964
17:14
1400/02/16


سازمان اطلاعات سپاه عاشورا اعلام کرد: پاسداران گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه ورزقان، یک محموله چوب قاچاق به وزن ۱۶ تن را با هماهنگی اداره منابع طبیعی شهرستان کشف کردند.


به گزارش سونیوز، بار این کامیون، درخت جنگلی قطع شده از جنگل‌های «آستمال» شهرستان ورزقان بود که قاچاقچیان قصد داشتند آن را از طریق محورهای مواصلاتی به یکی از شهرهای شمال کشور برای تهیه چوب و کاغذ منتقل کنند.

گزارش سپاه عاشورا حاکی است: در این زمینه یک دستگاه کامیون توقیف شد و ۲ نفر دستگیر شدند و پرونده در حال ارسال به مراجع قضایی است.

طبق ماده ۴۸ قانون و مقررات منابع طبیعی هرگونه حمل چوب بدن اخذ مجوز حمل، غیرقانونی و قاچاق محسوب می‌شود.

شهرستان ۵۰ هزار نفری ورزقان در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و ۴۵ هزار هکتار از اراضی جنگلی ارسباران را در دل خود جای داده است.

با توجه به تنفس ۱۰ ساله جنگل های شمال، قطع درختان جنگلی در جنگل های ۱۶۴ هزار هکتاری ارسباران استان آذربایجان شرقی در سال های اخیر به دغدغه و نگرانی اساسی مسوولان امر تبدیل شده است. 

هر چند مدیریت ارشد استان و نهادهای ذیربط به ویژه تشکیلات قضایی، تدابیر لازم را برای برخورد با هر گونه تخلف احتمالی در قطع درختان جنگل های ارسباران اتخاذ کرده اند، اما بدیهی است که با توجه به کمبود امکانات مراقبتی اعم از نیروی انسانی و تجهیزات، خطر سودجویان پیکر نحیف جنگل های ارسباران را همچنان تهدید می کند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار