سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تیم ماشین‌سازی تبریز منحل نمی‌شود

کد خبر : 950
13:20
1400/02/15


مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ماشین‌سازی تبریز قدیمی‌ترین تیم فوتبال آذربایجان شرقی بوده و هواداران بی‌شماری دارد، گفت: این تیم هیچ وقت منحل نخواهد شد.


به گزارش سونیوز، ایوب بهتاج روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: مساله اخیر باشگاه ماشین‌سازی، دلخوری بین این باشگاه و شهرداری تبریز بابت مطالباتی از سال ۹۶ بود که این روند اداری به دلیل کرونا و حضور یک سوم کارمندان به درازا کشید و در نهایت با پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و اینجانب، انجام شد و درصدی از این مبلغ امروز پرداخت و هفته آینده به صورت کامل این بدهی تسویه می شود.

وی گفت: ماشین‌سازی و تراکتور قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال آذربایجان‌شرقی بوده و به نوعی شناسنامه فوتبال تبریز هستند و به هیچ عنوان فعالیت‌های تیم ماشین‌سازی تعطیل نشده و تمرینات این تیم زیر نظر علی رضا اکبرپور، از چهره‌های مطرح  فوتبال تبریز، در حال برگزاری است و تیم ماشین‌سازی به خاطر هوادارانش همیشه خواهد بود.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا در فوتبال ایران افرادی نظیر زنوزی وارد فوتبال شده و میلیاردها تومان هزینه ‌می‌کنند، اما بعد از چند سال دلسرد شده و دیگر تیم‌ها را نمی‌خواهند؛ باید ببینیم سیستم فوتبال کشور و باشگاه‌داری ما چه اشکالی دارد که در چنین شرایط سخت اقتصادی، افرادی که می‌آیند، بعد از چند سال ادامه نمی‌دهند؛ باید در فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و رسانه ها این مورد آسیب‌شناسی شود.

بهتاج خاطرنشان کرد: باید یادآوری کنم که تیم‌های ماشین‌سازی و تراکتور به صورت خصوصی اداره می‌شوند و هیچ هزینه دولتی به این تیم ها تعلق نمی‌گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی افزود: فدراسیون فوتبال، مرجع رسیدگی به مسایل این رشته ورزشی است و من از رییس فدراسیون می‌خواهم به جای برگزاری جلسات هیات رئیسه و کمیته‌های مختلف، به طور ریشه ای بررسی کنند که برای بخش خصوصی چه زیرساخت‌هایی آماده شده و چه اقدامانی برای حمایت از آنان انجام شده است؛ هر چه افرادی نظیر آقای زنوزی در فوتبال کشور بیشتر باشند، به نفع ورزش و فوتبال این کشور است.

وی اظهار کرد: همه ساه بالای ۱۰۰ نفر در رشته دکترای مدیریت ورزشی از دانشگاه های کشور فارغ‌التحصیل می شوند و باید با حضور این افراد، کارگروهی تشکیل ‌و این افراد راهکاری ارائه دهند تا فوتبال که در بسیاری از کشورهای به عنوان صنعت مطرح است، در ایران هم شاهد سودآوری این صنعت باشیم.

 باشگاه ماشین سازی تبریز دیروز طی اطلاعیه ای تمامی فعالیت‌های ورزشی خود را تعطیل اعلام کرد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار