سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

ناقضان قرنطینه جریمه می شوند

کد خبر : 924
18:00
1400/02/05


رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: به افراد مبتلا به کرونا در صورت ترک قرنطینه، خدمات ارائه داده نمی‌شود و همچنین برای هر فرد مبلغ دویست هزار تومان جریمه بر روی پلاک خودرو از سوی ناجا اعمال می‌شود.



به گزارش #سونیوز حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور با اظهار اینکه یک مساله مهم در کنترل بیماری کرونا، رعایت قرنطینه از سوی افراد مبتلا به کروناست، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در کشور طی یک ماه گذشته بیش از ۵۰۰ هزار مورد نقض قرنطینه در کشور داشتیم.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که دسترسی همه دستگاه‌های دولتی به سامانه ماسک وزارت بهداشت داده شود تا هر کسی که به هر دستگاهی مراجعه می‌کند، بلافاصله با ثبت نام اش در سیستم، وضعیت بیماری‌اش مشخص شود.

ذوالفقاری گفت: به افراد مبتلا به کرونا در صورت ترک قرنطینه، خدمات ارائه داده نمی‌شود و همچنین برای هر فرد مبلغ دویست هزار تومان جریمه بر روی پلاک خودرو از سوی ناجا اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: برای افراد فاقد خودرو با هماهنگی وزارت ارتباطات مبلغ جریمه به فیش تلفن همراه‌اش اعمال می‌شود و در نهایت افرادی که ماشین و تلفن ثابت به اسم ایشان ثبت نشده نباشد؛ از طریق حساب‌های بانکی جریمه مورد نظر اعمال می‌شود.

ذوافقاری گفت با اشاره به اینکه حراست دستگاه‌ها موظف هستند در جهت شناسایی بهتر بیماران کرونا، اطلاعات همه افراد را ثبت کنند؛ گفت: با این اقدام هم شناسایی افراد مبتلا به بیماری راحت‌تر انجام می‌شود و هم اقدام بازدارنده خوبی برای ناقضین قرنطینه خواهد بود.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار