سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

وزیر ا
ایران نباید فراتر از تعهدات خود در برجام عمل کند

کد خبر : 869
21:37
1400/01/24


وزیر امور خارجه روسیه گفت: از نظر ما این کاملا غیر مفید است که از ایران خواسته شود در چارچوب برجام شرایط جدیدی را بپذیرد و یا فراتر از تعهدات خود در قالب برجام عمل کند.


به گزارش سونیوز، سرگئی لاوروف در دیدار با حسن روحانی اظهار داشت: دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط مصمم بوده و اراده قوی دارند و برای توسعه همکاری های مسکو – تهران  از جمله همکاری های فنی و دفاعی هیچ محدودیتی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ایران و روسیه درخصوص همکاری های منطقه ای و بین المللی اهداف مشترک و نزدیک دارند، به مذاکرات هسته ای اخیر در وین و تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام  اشاره کرد و افزود: تنها راه حل مسئله از نظر مسکو بازگشت بی قید و شرط و کامل آمریکا به برجام با اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و عمل به تعهدات از سوی این کشور است.
لاوروف تصریح کرد: از نظر ما این کاملا غیر مفید است که از ایران خواسته شود در چارچوب برجام شرایط جدیدی را بپذیرد و یا فراتر از تعهدات خود در قالب برجام عمل کند.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: هرگونه سند تکمیلی و یا اضافی درخصوص مسائل مختلف از جمله منطقه ای یا توسعه نظامی می تواند خارج از چارچوب برجام و در راستای تامین امنیت منطقه و خلیج فارس با حضور کشورهای منطقه به صورت جداگانه مورد برررسی قرار گیرد.
سرگئی لاوروف همچنین بر توسعه و تعمیق روابط تهران و مسکو تاکید کرد و یادآور شد روسیه برای اجرایی و عملیاتی کردن توافقات در راستای توسعه روابط، جدی است و پروژه های مشترک دو کشور با سرعت و جدیت دنبال خواهد شد.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار