سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

حسن خمینی از کاندیداتوری ریاست جمهوری منصرف شد

کد خبر : 864
16:32
1400/01/24


سونیوز: حجت الاسلام سید یاسر خمینی از منصرف شدن برادرش سید حسن خمینی از کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و دلیل آن را توصیه رهبر انقلاب اعلام کرد.


به گزارش سونیوز، حجت الاسلام سید یاسر خمینی در تشریح این خبر گفت: بزرگان زیادی از عاشقان امام، ایثارگران، مذهبیّون، خانواده های شهداء، سیاسیون و دانشگاهیان کشور اصرار داشتند که ایشان تنها کسی است که می تواند کشور را با شعار «همه با هم» امام خمینی متحد کند.

وی با اشاره به اینکه برادرش ضمن عدم پاسخ قطعی به این درخواست ها در حال مشورت و بررسی جوانب بود، به دیدار روز گذشته رهبری و نوه امام اشاره و تصریح کرد: در این دیدار که طبق روال دیدارهای دوره ای صورت گرفت؛ مقام معظم رهبری کاندیداتوری سید حسن را در شرایط فعلی به مصلحت ندانستند و از ایشان خواستند که به این عرصه ورود نکنند.

حجت الاسلام سید یاسر خمینی تصریح کرد: با توجه به این توصیه، طبیعی است که تصمیم نوه اما روشن است و یقینا تصمیمی برای کاندیداتوری ندارد و به نیابت از اخوی از همه شخصیت های حقیقی و حقوقی که از ایشان دعوت کردند تشکر می کنم، ایشان خود را خدمتگزار مردم می داند و برای صلاح دید مردم و انقلاب حاضر به هرگونه ازخودگذشتگی است و در هر جایی باشد خدمتگزار و دلسوز مردم است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار