سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

سخنگوی وزارت امور خارجه:
انتقام حادثه نطنز از اسرائیل گرفته می شود

کد خبر : 851
13:05
1400/01/23


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پاسخ حادثه نطنز، انتقام از رژیم صهیونیستی است.


به گزارش سونیوز، سعید خطیب‌زاده با اشاره به حادثه اخیر در تاسیسات هسته ای نطنز تاکید کرد: پاسخ نطنز، انتقام از رژیم صهیونیستی است و این رژیم نمی‌تواند بازی را عوض کرده و بخواهد از جیب مردم ایران هزینه کند.

وی افزود: این رژیم در چند ماه گذشته برخی اقدامات را انجام داده و با هدف دام افکنی، برخی درزهای خبری را این روزها علنی‌تر انجام می‌دهد، اهدافش روشن است و بر نخبگان و اهل خرد ایران نیز این‌ها پوشیده نیست.

این مقام وزارت امور خارجه ادامه داد: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است، هیچ آسیب انسانی یا محیط زیستی نداشته اما قطعا می‌توانست به فاجعه‌ای بیانجامد که جنایت علیه بشریت است و از ذات گردنکش رژیم دور نیست.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: سانتریفیوژهایی که به خاطر این اتفاق از مدار خارج شدند، از نوع IR1 بودند و با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود و این توان الان در جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح وجود دارد که موارد آسیب دیده با پیشرفته‌ترین سانتریفیوژها جایگزین شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار