سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

قاچاق جوجه یک روزه آتشی زیر خاکستر بازار ملتهب مرغ

کد خبر : 839
18:33
1400/01/22


نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: کمبود جوجه یک روزه به دنبال قاچاق آن به خارج از کشور، خطر التهاب مجدد بازار مرغ را به دنبال دارد.


به گزارش سونیوز، حبیب اسدالله نژاد یکشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: قاچاق بخشی از جوجه‌های یک روزه تولیدی برخی واحد‌های مرغداری به خارج با وجود دریافت نهاده با نرخ دولتی، خطری است که التهاب مجدد در بازار مرغ را به دنبال دارد.
وی با اشاره به متفاوت بودن قیمت مصوب و ابلاغی قرارگاه ساماندهی بازار مرغ با برآوردهای تشکل‌های فعال این حوزه افزود: با این حال مرغداران مصوبه ابلاغی را با هدف حمایت از بازار مصرف رعایت کرده اند و ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان نرخ مصوب عرضه مرغ زنده از سوی واحد‌های مرغداری در سطح کشور است.
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی از افزایش قیمت جوجه یک روزه از چهار هزار و ۲۰۰ تومان به بیش از شش هزار تومان خبر داد و گفت: این موضوع تامین جوجه مورد نیاز مرغداران را با چالش مواجه کرده زیرا واحد‌های مرغ مادر که نهاده‌ها را با نرخ دولتی تحویل گرفته اند، بخشی از جوجه‌های تولیدی خود را با هدف قاچاق به خارج از سیستم توزیع دولتی خارج کرده اند.
اسدالله نژاد این امر را زمینه ساز افزایش قیمت جوجه یک روزه اعلام و تاکید کرد: تداوم این روند التهاب مجدد و کمبود در بازار مرغ را به دلیل کاهش آمار جوجه ریزی به دنبال خواهد داشت.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار