سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

وزیر بهداشت:
کرونا در دو هفته آینده خیز شدیدتری دارد

کد خبر : 837
14:41
1400/01/22


وزیر بهداشت با اشاره به گسترش شیوع کرونا در تمام کشور گفت: با توجه به شواهد انتظار داریم در دو هفته آینده خیز شدیدتری از کرونا را در همه کشور شاهد خواهیم بود.


به گزارش سونیوز، سعید نمکی ظهر امروز در گزارشی از وضعیت کرونایی کشور گفت: برآورد ما این است که هفته جاری و هفته آینده نقشه کرونایی کشور سرخ تر از حال حاضر خواهد بود.
وی این وضعیت را معلول حضور مردم در صف های مرغ و انجام سفرهای نوروزی دانست و گفت: هر چند این وضعیت توان کادر درمان را به شدت تضعیف کرده اما با این حال اجازه نخواهیم داد غفلت و بی توجهی برخی در قبال سلامت مردم، به قیمت جان ملت عزیزمان تمام شود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: با همه توان برای مقابله با این بیماری در کنار مردم خواهیم بود و همانطور که در سه خیز قبلی اجازه ندادیم، در این برهه نیز نمی گذاریم بیماری بدون تخت در مراکز درمانی بماند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل ها به 58 درصد رسیده که این مؤلفه ارتباط مستقیم با وضعیت مبتلایان، بستری ها و مرگ و میر دارند و امیدواریم با رعایت موازین بهداشتی شاهد فروکش بیماری باشیم.
نمکی تصریح کرد: از نیروهای مسلح و کلیه بخش خصوصی تقاضای کمک برای عبور از این موج سهمگین را داریم و امیدواریم با همکاری همه بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار