سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۱۵۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن میانه- تبریز تزریق شد

کد خبر : 827
14:53
1400/01/21


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تزریق اعتبار ۱۵۰میلیارد تومانی به طرح راه آهن میانه - تبریز در اسفندماه سال گذشته، گفت: تکمیل این طرح به طور مستمر از سوی محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری رصد می‌شود که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.


به گزارش سونیوز، داود بهبودی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مداوم طرح از سوی مسوولان استان و نمایندگان، ایستگاه خاوران در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: عرشه‌گذاری پل باسمنج هم به میزان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا یک ماه آینده می‌تواند به اتمام برسد و مباحث مربوط به ریل‌گذاری هم با جدیت پیگیری می‌شود.

بهبودی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت راه آهن میانه - تبریز دولت تاکید دارد این طرح به عنوان طرح اولویت‌دار تا پایان دولت به اتمام و بهره‌برداری برسد.

طرح راه آهن میانه - تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و ۷۰ کیلومتر باقیمانده در مسیر بستان آباد تا تبریز است؛  با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده، در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌ دهد.

با بهره برداری از پروژه  راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار