سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:
لزوم توجه میراث فرهنگی به بازسازی اماکن تاریخی مذهبی آذربایجان شرقی

کد خبر : 799
18:33
1400/01/11


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بازسازی مساجد تاریخی و اماکن مذهبی استان ضرورت دارد.


به گزارش سونیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  چهارشنبه در دیدار معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر اینکه آثار تاریخی را زیبنده گردشگران داخلی و خارجی کنیم، اظهار کرد: مجموعه هایی مانند مسجد و مدرسه حسن پادشاه که در مرکز شهر و محدوده بازار تاریخی تبریز قرار دارد باید با روش های معماری سنتی و اسلامی مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به استفاده هتل ها، رستوران ها و موزه ها از تصویر و تمثال مفاخر ایرانی در فضا و منظرسازی عمومی شان گفت: همه شهرها و مناطق ایران اسلامی به خصوص خطه آذربایجان خاک عالم خیز و عالم پرور است از این رو باید در فضای عمومی مجموعه های گردشگری و اقامتی تصاویر علمای بزرگ، نامدار و علامه ها و همچنین قهرمانان هشت سال دفاع مقدس و شهدای پرآوازه این منطقه هم نصب شود.

وی توجه به مجموعه های تاریخی را ضروری دانست و گفت: به عنوان مثال در محله شتربان تبریز کاروانسرایی قرار دارد که مورد بازدید عموم مردم هم بوده است و ضرورت دارد نسبت به بازسازی آن اقدام شایسته ای انجام پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بهره مندی از طرح های ابتکاری و نو در شناساندن تاریخ یک منطقه گفت: تغییر دکوراسیون داخلی موزه ها یا استفاده از طرحی جدید و ابتکاری برای جانمایی و معرفی آثار تاریخی یکی از راههایی است که می تواند در جذب و افزایش میزان بازدید آن مجموعه موثر واقع شود موضوعی که ضرورت آن در موزه آذربایجان بیشتر به چشم می خورد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری همایش فقه گردشگری در تبریز گفت: یک سال پیش این همایش در تبریز به ابتکار مدرسه دینی جامعه المصطفی برگزار شد که در نوع خود کاری اثرگذار و موفق در عرصه صنعت گردشگری بود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار