سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تهیه‌کننده باسابقه سینما درگذشت

کد خبر : 7954
23:24
1403/07/12


سونیوز: جلیل شعبانی، تهیه‌کننده باسابقه سینما بر اثر عارضه مغزی شامگاه ۱۲ مهرماه به دیار باقی شتافت.


به گزارش آژانس خبری سونیوز، جلیل شعبانی که آبان سال گذشته تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت و از دو سال قبل درگیر بیماری و درمان بود، امروز پنجشنبه (۱۲ مهرماه ۱۴۰۳) پس از یک ماه بستری بودن در بیمارستان به دلیل عوارض بیماری مغزی، درگذشت.
موسسه فرهنگی هنری فصل هنر، مشاور و مجری پروژه های فرهنگی، هنری، رسانه ای و تبلیغاتی شماست. موسسه فرهنگی هنری به عنوان جامع ترین موسسه فرهنگی هنری شمالغرب کشور و اولین شرکت خلاق در حوزه صدا و تصویر با شعار « فقط تصور کن... ! » ، ایده ها و تصورات شما را ممکن می سازد.

           ارتباط با موسسه فرهنگی هنری فصل هنر/ کلیک کنید.

 
شعبانی سال گذشته فیلم «سرهنگ ثریا» را روی پرده سینماها داشت‌ و در کارنامه سینمایی خود تهیه‌کنندگی فیلم‌های «سوء تفاهم» احمدرضا معتمدی، «قسم» محسن تنابنده، «منصور» سیاوش سرمدی و «روایت‌های ناتمام» پوریا آذربایجانی را نیز برعهده داشته است.
 
مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم شعبانی هنوز مشخص نیست و پس از تصمیم‌گیری خانواده او اعلام خواهد شد.

جلیل شعبانی تهیه کننده، مجری طرح و مدیر تولید ایرانی است. وی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۰ با فیلم زندگی و دیگر هیچ به کارگردانی عباس کیارستمی در گروه فنی شروع کرد و پس از آن به فعالیت در زمینه مدیریت تولید پرداخت. شعبانی تهیه کنندگی فیلم های سینمایی قسم، سوءتفاهم و روایت های ناتمام را برعهده داشته است.​

 
 
 

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار