سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

نیویورک تایمز فاش کرد:
اسرائیل مسبب انفجار کشتی ایرانی در دریای سرخ

کد خبر : 794
16:08
1400/01/18


نیویورک تایمز مدعی شد که انفجار کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ توسط اسرائیل طراحی و اجرا شده است.


به گزارش سونیوز، روز گذشته بود که خبر هدف قرار گرفتن یک شناور ایرانی در دریای سرخ منتشر و در تشریح جزئیات این حادثه اعلام شد که سانحه برای کشتی "ایران ساویز" در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجار مین های چسبان در بدنه کشتی روی داده است.
بنا بر ادعاهای رسانه ای این شناور در چند سال گذشته وظیفه پشتیبانی از نیروهای ویژه کشورمان در حفاظت از کشتی های تجاری را بر عهده داشته و اکنون یک روز پس از این حادثه جزئیات تازه ای در خصوص این حادثه فاش شده است.
در همین خصوص نیویورک تایمز مدعی شده است که انفجار کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ توسط اسرائیل طراحی و اجرا شده و مقامات این رژیم پیشتر به مقامات آمریکایی نیز اطلاع داده بودند که این اقدام را در تلافی حمله به دو کشتی خود انجام می دهد.
خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرده است خوشبختانه این اتفاق خسارت جانی نداشته و بررسی های فنی در مورد چگونگی و منشاء این حادثه در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین المللی را در این خصوص انجام خواهد داد.
هر چند اسرائیلی ها همانند بسیاری از موارد مشابه تاکنون در این باره سکوت اختیار کرده و اظهار نظری نکرده اند اما برخی از کارشناسان امور سیاسی معتقدند که انفجار این کشتی و فضاسازی برخی رسانه های خاص در این خصوص با هدف تحت الشعاع قرار دادن نشست کمیسیون مشترک برجام و بهره برداری های خاص از این اتفاق صورت گرفته است.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار