سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

مدیران بی انگیزه وام‌های میلیاردی دریافت می کنند!

کد خبر : 7686
12:11
1403/06/20


سونیوز: وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع دریافت وام میلیاردی توسط برخی از عضای هیئت مدیره‌ها گفت: من از دریافت وام میلیاردی توسط این افراد دفاع نمی‌کنم. این افراد معتقد هستند که برای اینکه بتوانند در هیئت مدیره کار کنند باید انگیزه داشته باشند به این بهانه وام‌های میلیاردی دریافت می‌کنند اگر می‌توانند کار کنند و انگیزه ندارند لطفا به هیئت مدیره نیایند.


به گزارش آژانس خبری سونیوز، عبدالناصر همتی در همایش بانکداری اسلامی، با اشاره به  مسئله ناترازی بانک‌ها، اظهار کرد: واقعیت این است که موضوع ناترازی بانک‌ها در حال حاضر قابل تداوم نیست و باید فکر اساسی به حال آن کرد. ما چاره‌ای نداریم ه به بعضی از بانک‌ها رسیدگی کنیم و با ادامه رویه غلط حکمرانی اقتصادی به این شیوه ادامه دهیم و به بانک‌ها به عنوان صندوق‌هایی که تنها وظیفه آنها ارائه تسهیلات تکلیفی است، درست نیست.
 
او در ادامه به موضوع مطرح شده اخیر در رابطه با وام کالا به جای وام ازدواج، گفت: اخیرا من در رابطه با موضوع تسهیلات تکلیفی ازدواج پیشنهادی ارائه دادم که تنها به صورت پیشنهاد مطرح شد مبنی بر اینکه با توجه به صف بالای دریافت وام ازدواج و تاخیر در پرداخت آن به علت طولانی شدن صف پرداخت، کسانی که قصد دارند از تسهیلات وام ازدواج برای خرید کالاها برای تشکیل زندگی استفاده کنند بتوانند به جای منتظر ماندن در صف دریافت وام از شرایط دریافت کالا و لوازم برخوردار شوند. 
 
سکاندار وزارت اقتصاد با اشاره به موضوع دریافت وام میلیاردی توسط برخی از عضای هیئت مدیره‌ها، گفت: من از دریافت وام میلیاردی توسط این افراد دفاع نمی‌کنم. این افراد معتقد هستند که برای اینکه بتوانند در هیئت مدیره کار کنند باید انگیزه داشته باشند به این بهانه وام‌های میلیاردی دریافت می‌کنند اگر می‌توانند کار کنند و انگیزه ندارند لطفا به هیئت مدیره نیایند. مگر می‌شود انگیزه نداشت اما برای هیئت مدیره شدن پشت در اتاق من صف بکشند. این افراد می‌توانند مانند دیگر کارمندان از تسهیلات کارمندی برخوردار شوند ما حق ندارند وام‌های کلان و میلیاردی دریافت کنند.
شبکه بانکی با مردم مهربان باشد
 
همتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز در ستاد اقتصادی هیئت دولته ماهنگی‌های مناسبی شکل گرفته است و و مسائل رفاهی مردم در اولویت قرار دارد. بنابراین از سیستم و شبکه بانکی تقاضا دارم که با مردم مهربان باشند و برای ارائه تسهیلات مدارکی را خواستار نباشند که جامعه احساس کند نتواند از خدمات بانکی استفاده کند. به عبارت دیگر باید با مردم مدارا کرد اجازه داد که بتوانند از خدمات بانکی و رفاهی بهره‌مند شوند. 
 
او در پایان ابراز امیدواری کرد: به تدریج شاهد کاهش مداخلات دولت در اقتصاد باشیم. بانک مرکزی باید در برابر فشارها مقاومت کند. ما باید جلوی رانت‌ها را بگیریم. باید تلاش کنیم تا به تراز تجاری مثبتی برسیم و بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که تورم کنترل شود تا شاهد یک اقتصاد پیش بینی پذیر باشیم. ما وقتی در نرخ ارز دخالت می‌کنیم، تثبیت نرخ ارز در شرایط تورم ۴۰ درصدی یعنی لطمه وارد شدن به صادرات، و روی آوردن به بانک مرکزی برای اضافه برداشت، چاپ پول و نهایتا تداوم تورم و این دور باطل باید توسط خود بانک مرکزی از بین رود و من در وزارت اقتصاد از این موضوع حمایت می‌کنم.
 
انتهای پیام
 

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار