سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تل‌آویو: مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیریم

کد خبر : 7263
17:04
1403/05/10


یک سخنگوی ارتش رژیم اسراییل در پاسخ به سوالی درباره نقش این رژیم در ترور و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که مسئولیتی را در این باره برعهده نمی‌گیرد.


به گزارش آژانس خبری سونیوز، آنا اوکولووا» یک سخنگوی ارتش رژیم اسراییل در پی ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین(حماس) در تهران توسط این رژیم، با تلاش برای شانه‌خالی کردن از این اقدام تروریستی گفت که این رژیم مسئولیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را بر عهده نمی‌گیرد.
 
حماس در بیانیه‌ای با تایید ترور و شهادت هنیه گفت: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله‌ خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.
 
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه‌ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هنیه و یکی از محافظان او در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.
 
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که اوکولووا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا رژیم اسرائیل مسئولیت این اقدام را بر عهده می‌گیرد یا نه، گفت: نه.
 
رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل به وزرا دستور داده درباره ترور اسماعیل هنیه صحبتی نکنند و به آن نپردازند.
 
پس از آنکه رسانه‌های ایران از شهادت هنیه در تهران خبر دادند، ارتش رژیم اسرائیل به شبکه خبری سی.ان.ان گفت که به گزارش‌های رسانه‌های خارجی در این باره پاسخ نمی‌دهند.

انتهای پیام

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار