به گزارش
سونیوز، مهدی موحدی بکنظر- سخنگوی سازمان امور مالیاتی- درباره نحوه شناسایی سلبریتی ها اینگونه توضیح داد که الگوریتم ها و فرمولهای مختلفی برای شناسایی وجود دارد که قرار است به سازمان برای شناسایی کمک کند. درواقع صرفا یک فرمول نیست و شامل اطلاعات مختلفی میشود که بعضا از طریق پلیس فتا به دست آمده است. از سوی دیگر صاحبان صفحات شناسایی شده و اسامی آنها استخراج میشود، پس از آن اسامی با کد ملی انطباق داده خواهد شد و حسابهای بانکی آنها بررسی میشود.
پس از این موضوع احسان خاندوزی- وزیر امور اقتصادی و دارایی- در ابتدای تابستان امسال اعلام کرد در مجموع تا الان ۵۵۰ کاربر رسانههای اجتماعی با درآمدهای تبلیغاتی بزرگ شناسایی شدند که صرفا ۱۲۳ نفر از آنان حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان درآمد واریزی به حسابهای بانکیشان بوده و این امر قطعا در دست بررسی دولت قرار دارد.
وی تأکید کرد که درآمد چهرههای شهره و سایر مردم و فعالان اقتصادی تفاوتی ندارد و همه در مقابل قانون یکسان هستند.
پس از این موضوع اعلام شد برخی از مالیاتهای تشخیصی اینفلوئنسرها مربوط به پیش از شناسایی درآمدهای این افراد بوده و سازمان مالیاتی در حال صدور برگه متمم است و پیشبینی میشود که مالیات تشخیصی این افراد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و بیشتر خواهد بود.