سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی

کد خبر : 2690
12:33
1401/04/22


تیم فوتبال تراکتور پس از پشت سر گذاشتن چند فصل پرحاشیه و بسته شدن پرونده های شکایت علیه این تیم، همانند دیگر تیم های لیگ برتری وارد نقل و انتقالات تابستانی شد و ورودی ها و خروجی های آن پس از حضور قربان بردیف بر سر تیم، سرعت بیشتری گرفت.


به گزارش سونیوز، نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست و دوم از ۲۳ خردادماه گذشته آغاز شده و تیم های حاضر در این رقابت ها همگی در تکاپوی جذب بازیکنان جدید و مورد نیاز خود برای حضوری شایسته در رقابت ها هستند که البته در این میان برخی تیم ها برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه آسیایی و برخی برای حفظ سهمیه لیگ برتری وارد این عرصه شده اند.

بر اساس قوانین و آیین نامه های سازمان لیگ،  تیم های لیگ برتری قبل از شروع مسابقات می توانند هفت بازیکن لیگ برتری و چهار بازیکن خارجی جذب کنند که یکی از این بازیکنان خارجی باید آسیایی باشد.

تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حق جذب پنج بازیکن خارجی را دارند که بازیکن پنجم تنها قادر به همراهی تیم در بازی های لیگ قهرمانان آسیا است.

همچنین تیم های تازه صعود کرده به لیگ برتر حق جذب ۱۰ بازیکن لیگ برتری را دارند و در این میان بازیکنان تیم های شهر خودرو و فجر سپاسی شیراز که به لیگ یک سقوط کردند سهمیه لیگ برتری و بازیکنان تیم های ملوان و مس کرمان که لیگ برتری شده اندسهمیه دسته اولی محسوب می شوند.

تیم فوتبال تراکتور پس از گذشت یک ماه از آغاز مارکت تابستانی ۹ بازیکن شامل هشت بازیکن داخلی و یک بازیکن خارجی را به لیست خود اضافه کرده است اما در مقابل ۱۴ بازیکنی که فصل قبل در لیست این تیم بودند در حال حاضر یا از لیست خارج شده اند و یا در بلاتکلیفی هستند.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 محمدرضا خانزداه مدافع ۳۰ ساله اهل تهران

اولین بازیکن اضافه شده به لیست این تیم در نقل و انتقالات تابستانی محمدرضا خانزاده بود که سابقه پوشیدن پیراهن تراکتور را نیز داشت.

این بازیکن با جدایی از گل گهر سیرجان دوباره به جمع سرخ پوشان آذربایجان ملحق شد.

خانزاده، مدافع ۳۰ ساله‌ که در لیگ‌های نوزدهم و بیستم پیراهن تراکتور را بر تن ‌داشت پس از شروع رسمی بردیف با تراکتور، رونمایی شد و جذب یک مدافع نشان داد که کادر فنی تراکتور تیم فصل قبل را آنالیز کرده و از ضعف در این پست مهم و چند پست دیگر آگاهی کامل دارد.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 میلاد کُر مدافع ۱۸ ساله اهل بندر ترکمن

پس از خانزاده، کادر فنی تراکتور میلاد کُر مدافع تیم ملی امید و ذوب آهن را هم به خدمت گرفت تا با استفاده از نیروی جوانی در کنار با تجربه های خط دفاعی، مشکل خط دفاع تیم را که در فصل های اخیر ترکتور را اذیت کرده برطرف سازند.

میلاد کُر، مدافع ۱۸ ساله اهل بندر ترکمن است و سابقه ۶ بازی و یک گل برای تیم ملی امید را در کارنامه دارد و برای تیم بزرگسالان و پایه‌های ذوب آهن بازی کرده است.

این بازیکن سابقه حضور در تیم زیر ۱۷ ساله های سپاهان را نیز دارد.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 رضا کاخ ساز دروازه بان ۲۳ ساله اهل کهگیلویه و بویراحمد

رضا کاخ ساز دیگر بازیکنی بود که در روز معارفه باردیف به جمع تراکتوری ها اضافه شد، کاخ ساز در پست دروازه‌بانی بازی می کند و عضو تیم ملی امید و بازیکن باشگاه پیکان بود.

این دروازه‌بان ۲۳ ساله سابقه پوشیدن پیراهن تیم قشقایی شیراز را نیز در کارنامه دارد.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 پوریا آریا کیا مدافع ۳۲ ساله اهل کرج

 

آخرین و چهارمین بازیکنی که تراکتور در روز معارفه بردیف رونمایی کرد پوریا آریا کیا مدافع کناری تیم آلومینیوم اراک بود که در این روز به طور رسمی تراکتوری شد.

این بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های پیکان، پارس جنوبی جم و آلومینیوم اراک را در کارنامه دارد و فصل گذشته ۳۱ بازی برای آلومینیوم انجام داد.

تراکتور در یک روز چهار بازیکن به خدمت گرفت که پست تخصصی سه بازیکن خط دفاعی بود و با این کار در واقع، نفس تازه ای به خط دفاعی ضعیف و شکننده تراکتور دمیده شد تا خیال بردیف از بابت خط دفاع با حضور بازیکنان جدید و فصل قبل راحت تر شود.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 محمدرضا عباسی وینگر ۲۵ ساله اهل میناب هرمزگان

کادر فنی تیم فوتبال تراکتور در ادامه یارگیری های جدید خود، محمدرضا عباسی وینگر ۲۵ ساله تیم فولاد را جذب کردند.

این بازیکن هرمزگانی که با پیراهن تیم‌های ذوب آهن و فولاد ۱۲۶ بازی در لیگ برتر و ۲۳ بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده در پست هافبک تهاجمی بازی می کند و از تجربه بالایی در لیگ برتر برخوردار است.

عباسی در دوران حرفه‌ای خود کاپ‌های قهرمانی جام حذفی و سوپر جام را بالای سر برده است.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 سجاد دانایی مدافع ۲۵ ساله اهل مشهد

سجاد دانایی ششمین بازیکنی بود که تراکتور در مارکت تابستانی به خدمت گرفت؛ این بازیکن ۲۵ ساله که در پست دفاع راست بازی می کند فصل قبل در تیم ذوب آهن حضور داشت.

این بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های ابومسلم، سیاه جامگان، فجر شهید سپاسی، سرخپوشان، هوادار و ذوب آهن را در کارنامه دارد.  

دانایی در دوران حرفه‌ای خود ۷۷ بازی رسمی، پنج گل و دو پاس گل ثبت کرده است.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 مرتضی خراسانی مهاجم ۲۵ ساله اهل ری 

هفتمین خرید تراکتور برای لیگ بیست و دوم مرتضی خراسانی ۲۵ ساله از تیم سایپا بود که با عقد قرارداد رسمی به جمع شاگردان بردیف اضافه شد.

خراسانی سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس، پیکان، هوادار، بادران، شهر خودرو، ذوب آهن و سایپا را در کارنامه دارد و می تواند در پست مهاجم هدف و یا وینگر  بازی کند و در ۸۶ بازی رسمی خود در تیم ها و لیگ های مختلف، ۱۴ گل و ۶ پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 صفا هادی هافبک ۲۴ ساله اهل کشور عراق

نخستین بازیکن و سهمیه خارجی تراکتور برای لیگ بیست و دوم صفا هادی هافبک ۲۴ ساله اهل عراق بود که با این تیم به توافق رسید و در فصل آتی برای تراکتور توپ خواهد زد.

این بازیکن قرار است در اردوی ترکیه به جمع شاگردان بردیف اضافه شود و قراردادنهایی پس از گذراندن تست‌های پزشکی امضا خواهد شد.

هادی علاوه بر تیم‌های عراقی، در باشگاه اف‌ سی کریلیا سووتوف در لیگ روسیه بازی کرده است.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 مهدی هاشم نژاد وینگر ۲۲ ساله اهل رودسر 

آخرین بازیکنی که تراکتور در مدت یک ماهه سپری شده از نقل و انتقالات به خدمت گرفته مهدی هاشم نژاد وینگر تیم ملی امید و باشگاه نفت مسجد سلیمان است.

هاشم‌نژاد فصل گذشته عملکرد خوبی با پیراهن نفت مسجد سلیمان داشت،  این بازیکن سرعتی و تکنیکی، ۷۰ بازی رسمی برای تیم‌های ملوان و نفت انجام داده و ۶ گل و یک پاس گل نیز به نام خود ثبت کرده است.

تیم فوتبال تراکتور تاکنون چهار بازیکن سهمیه لیگ برتری و یک بازیکن سهمیه خارجی، سه بازیکن زیر ۲۳ سال و یک بازیکن از لیگ یک جذب کرده و اگر به دنبال ایستادن در سکو و گرفتن سهمیه آسیایی است باید از سهمیه های باقیمانده لیگ برتری و خارجی برای تقویت وسط میدان و خط حمله به خوبی استفاده کند.

در مقابل بازیکنان جدیدی که تراکتور به خدمت گرفته برخی بازیکنان نیز با توجه به اتمام قرارداد، درخواست خود بازیکن و یا عدم نیاز باشگاه در لیست خروجی تیم قرار گرفته اند که تعدادشان بر اساس اعلام سایت ترانسفر مارکت به ۱۴ بازیکن می رسد.

البته خود باشگاه تراکتور تاکنون جدایی پیمان بابایی و پیوستن وی به استقلال را به طور رسمی اعلام کرده اما جدایی اکبر ایمانی برای گذراندن خدمت سربازی نیز قطعی شده و سامان نریمان جهان و محمد مسلمی پور نیز در صفحات اجتماعی خود جدایی از تراکتور را تایید کرده اند.

عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات، ۹ ورودی ۱۴ خروجی
 لیست بازیکنان خروجی تراکتور بر اساس اطلاعات ترانسفر مارکت

علاوه بر این چهار بازیکن یادشده، تیاگو فریرا، عبدالله ناصری، رضا دهقانی، علی دشتی، محمد قادری، محمد بلبلی، نادر محمدی، ناصر سالاری، عرفان سیدی و رضا سیف‌احمدی نیز از نگاه این سایت در فهرست خروجی تراکتور قرار دارند.

تیاگو فریرا، مدافع پرتغالی و تنها بازیکن خارجی تراکتور در لیگ بیست‌ویکم به دنبال پایان قرارداد کوتاه‌مدت خود با این تیم به کشورش بازگشت، گفته می‌شد قرارداد این بازیکن در صورت ابقای ارطغرل ساغلام قابل تمدید بودکه این اتفاق رخ نداد.

نادر محمدی، معروف به اوت‌انداز لیگ برتر به همراه محمد بلبلی پس از یک نیم‌فصل حضور در تراکتور، در لیست خروجی قرار گرفتند و باید قبل از ایستگاه بیست و دوم لیگ از تراکتور پیاده شوند.

رضا دهقانی و علی دشتی هم با سابقه عضویت در سرخابی‌های پایتخت جذب تراکتور شدند، دشتی پیش از این‌ چمدان‌ خود را برای خروج بسته بود اما داستان دهقانی متفاوت است و او درحالی از جمع پرشورها جدا می‌شود که عملکرد نسبتا خوبی در این تیم داشت.

در این فهرست، عبدالله ناصری و محمد قادری دو یار جنوبی هستند که در تراکتور به آخر خط رسیده‌اند. ناصری از جمله بازیکنانی بود که در فصل گذشته بیشترین حضور را در ترکیب تراکتور داشت اما قادری معمولا به عنوان یار ذخیره به خدمت گرفته می‌شد.

ناصر سالاری، سنگربان دوم فصل گذشته تراکتوری‌ها نیز که با حرف‌وحدیث‌های روابط خویشاوندی به این تیم پیوسته بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و کنار گذاشته شدن او از جمع سرخ‌پوشان محتمل به نظر می‌رسید.

تکمیل کننده این فهرست عرفان سیدی و رضا سیف‌احمدی، دو چهره جوان بومی هستند که از محصولات آکادمی تراکتور به حساب می‌آیند. سیدی بعد از مصدومیت طولانی‌مدت خود جایی در تراکتور نداشت و سیف‌احمدی هم با توجه به تغییرات خط دروازه رفتنی شده است.

طبق اعلام رسمی سازمان لیگ، تیم های لیگ برتری می توانند تا نهم شهریور ماه ۱۴۰۱ نسبت به جذب بازیکن جدید اقدام کنند اما بیست و دومین دوره لیگ برتر از دهه سوم مردادماه آغاز خواهد شد.

 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار