سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

مذاکرات عربستان و ایران در عراق

کد خبر : 2636
17:28
1401/04/06


عربستان آمادگی دارد مذاکرات با ایران در سطح دیپلماتیک در بغداد ادامه دهد.


به گزارش سونیوز، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی به سفر لاوروف به تهران و رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با وانگ یی همتای چینی و همچنین گفت‌وگو با همتای عمانی اشاره کرد.
این دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به سفر امروز امیرعبداللهیان به ترکیه گفت که او پس از آن عازم ترکمنستان می‌شود تا در نشست وزرای خارجه کشورهای حوزه خزر شرکت کند.
سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر نخست‌وزیر عراق هم گفت: سفر الکاظمی از پیش برنامه ریزی شده بود در چارچوب مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای معنا پیدا می‌کرد از جمله نقش سازنده بغداد در روابط ایران و عربستان. در این سفر درباره پروژه‌های جدی تبادل نظر شد. روابط دو کشور چند لایه و راهبردی است و متعاقب سفری است که چند وقت پیش وزیر خارجه عراق به ایران داشت.
وی ادامه داد: یکی از ابعاد این سفر نقشی است که عراق در گفت‌وگوهای ایران و عربستان ایفا می‌کند. از نقش عراق تقدیر می‌کنیم. الکاظمی نکاتی را از طرف عربستان به ما منتقل کرد و طرف عربستان آمادگی دارد در سطح دیپلماتیک مذاکرات در بغداد ادامه یابد و بزودی تاریخ آن نهایی می‌شود و متعاقب آن، سفر هیأت‌های فنی به سفارتخانه‌ها انجام می‌شود.
 

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار