سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

آمریکا جواب کره شمالی را با موشک داد

کد خبر : 2579
12:01
1401/03/16


مقام‌های کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند که در پاسخ به اقدام یکشنبه (دیروز) کره شمالی در شلیک موشک بالستیک، هشت موشک شلیک کردند.


به گزارش سونيوز، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این اقدام نشاندهنده «توانمندی و آمادگی برای انجام حملات دقیق» علیه منبع پرتاب موشک‌های کره شمالی یا مراکز فرماندهی و پشتیبانی آنها است.

رویترز ادامه داد، «یون سوک یول رئیس‌جمهور کره جنوبی که ماه گذشته به قدرت رسید، قول داده که موضع سخت‌تری علیه کره شمالی اتخاذ کند و با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نشست ماه می در سئول برای ارتقای رزمایش‌های نظامی مشترک و وضعیت بازدارندگی ترکیبی آنها به توافق رسید».                        

بامداد یکشنبه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کره شمالی، یک فروند موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شلیک کرد. گارد ساحلی ژاپن نیز گفت این پرتابه نامشخص که احتمالا موشک بالستیک است، به سمت دریای ژاپن شلیک شده است.

شلیک موشک بالستیک توسط پیونگ‌یانگ، هجدهمین قدرت‌نمایی کره شمالی در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) است که بعد از دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای لغو ممنوعیت خودخواسته بر آزمایش‌های موشکی و اتمی انجام می‌شود.

خبرگزاری یونهاپ در گزارش امروز خود خبر داد: «ارتش‌های کره جنوبی و ایالات متحده از ساعت ۴:۴۵ صبح روز دوشنبه (به وقت سئول) در پاسخ به هشت موشک شلیک شده توسط کره شمالی در روز یکشنبه، هشت موشک زمین به زمین را در مدت حدود ۱۰ دقیقه شلیک کردند».

فرماندهی «هند و اقیانوس آرام» ارتش ایالات متحده اعلام کرد که نیروهای این کشور و کره جنوبی یک رزمایش مشترک را ترتیب دادند. طبق اعلام این فرماندهی، آمریکا یک موشک و کره جنوبی هفت موشک شلیک کردند.

فرماندهی «هند و اقیانوس آرام» آمریکا در بیانیه‌ا خود افزود: «اتحاد ایالات متحده و کره جنوبی به صلح و رفاه در شبه جزیره کره و سراسر اقیانوس هند و اقیانوس آرام متعهد است».  


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار