سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

مرگ دومین توله یوزپلنگ «ایران»

کد خبر : 2528
22:23
1401/02/28


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن دومین توله یوز آسیایی به دنیا آمده در مرکز تکثیر یوز آسیایی خبر داد.


به گزارش سونیوز،  حسن اکبری گفت: صبح امروز دامپزشک تیمارگر توله یوزهای ایران متوجه تغییر در عادت دفع آنها می‌شود که به فوریت موضوع توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، به دامپزشکان گروه بیماری های دفتر حیات وحش منعکس و با هماهنگی  دامپزشک متخصص داخلی دام کوچک از دانشکده دامپزشکی سمنان به محل نگهداری یوزها منتقل شده و پس از معاینه نسبت به درمان آن اقدام می‌کند.

وی عنوان داشت: پس از بررسی های انجام پذیرفته، با نظر دامپزشک متخصص، تصمیم بر این شد که توله ها، برای بررسی بیشتر و نظارت دامپزشکی به یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران منتقل شوند که متاسفانه یکی از توله ها در مسیر انتقال به تهران تلف شد.

وی گفت: توله دوم به بیمارستان تخصصی دامپزشکی منتقل و تحت نظارت های دامپزشکی قرار دارد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان گفت: تلف شدن توله یوز در دست بررسی و علت دقیق آن پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

اولین توله یوز «ایران» در ۱۴ اردیبهشت پس از سه روز به دنیا آمدن تلف شد و سازمان محیط زیست اعلام کرده بود که این توله از زمان تولد ضعیف بود و در چهار روز  افزایش وزنی نداشت‌ و بعد از کالبدشکافی، علت تلف شدن، ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ و چسبندگی ریه تعیین شد.

یوزپلنگ آسیایی ایران ۱۱ اردیبهشت در مرکز تکثیر یوز آسیایی سه توله به دنیا آورده بود که اکنون یک توله باقی مانده است.

 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار