سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

بازرسی ها از واحدهای تشدید می شود

کد خبر : 2496
15:43
1401/02/19


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی با اشاره به بازرسی‌های مستمر گروه های نظارتی بر فعالیت نانوایی ها گفت: با گران فروشی و کم فروشی واحدهای نانوایی به صورت جدی برخورد قانونی می‌شود.


به گزارش سونيوز،  اسفندیار ابوالحسن زاده روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: قیمت نان سنتی بر اساس نرخ مصوب ابلاغی سال گذشته بوده و هیچ گونه افزایش قیمت در واحدهای نانوایی یارانه دار نداریم.

وی، با بیان اینکه ۶ هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی یارانه دار در استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: حدود ۱۸۰ واحد نانوایی آزاد پز وجود دارد که بخشی از این واحدها در محله های فاقد نانوایی به واحد یارانه دار تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی فعال استان در تبریز هستند، گفت: آخرین تصمیم کارگروه آرد و نان آذربایجان شرقی درباره نانوایی های آزاد پز، تبدیل تعدادی از آنها به واحدهای یارانه ای نوع دو بوده است.

وی هدف از این کار را توزیع عادلانه واحدهای نانوایی یارانه پز در سطح شهرها و تسهیل دسترسی عمومی به آنها اعلام کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی تشریح کرد: البته تعدادی از نانوایی های آزاد پز استان به دلیل ماهیت فعالیت شأن قابل تبدیل به واحدهای یارانه ای نیستند و تخت عنوان تولیدکننده نان های ترکیبی، چند غله ای و سبوس دار فعالیت می کنند.

وی یادآوری کرد: نانوایی های آزاد پز استان قبلاً نیز در سبد یارانه ای اداره کل غله نبودند و آرد مورد نیاز خود را از آسیاب های سنگی سلماس و آذرشهر تأمین می کردند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار