سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

راز ثروتمند شدن ایلان ماسک

کد خبر : 2468
09:12
1401/02/12


ایلیا بست سایت فروشگاهی مولتی کالا است که تمرکز آن بر روی کفپوش های سه بعدی انواع اتومبیل در رنگ ها و برند های مختلف و با قیمت مناسب و متنوع ‌است که شاخه ای از لوازم لوکس اتومبیل است و همچنین تولید محصولاتی از سنگ مصنوعی همچون سنگ دکوراتیو نما داخل و نما خارج و انواع اکسسوری و قالب سیلیکونی و آموزش سریع کسب درآمد بالا از سنگ مصنوعی در منزل.


به گزارش سونيوز، ایلان ماسک ( Elon Reeve Musk ) در آفریقای جنوبی به دنیا آمد.  مادرش یک مدل کانادایی بود و پدرش مهندس اهل آفریقای جنوبی.

والدینش وقتی او ۹ سال داشت از هم جدا شدند. گرچه خواهر و برادر ایلان ماسک تصمیم گرفتند در کنار مادرشان زندگی کنند، ایلان پدر را انتخاب کرد.

البته گفته شده زندگی ایلان در کنار پدرش چندان خوشایند نبوده ، و همراهی با خروارها کتاب راه رهایی او از تنهایی بوده است . ایلان ماسک ، مادر ، خواهر و برادرش وقتی او ۱۷ سال داشت آفریقای جنوبی را به مقصد کانادا ترک‌ کردند . رابطه او با این سه عضو خانواده خوب است اما ظاهرا رابطه او با پدرش شکرآب شده و علیرغم تلاش های ماسک پدر مبنی بر اینکه برخی از موفقیت های ایلان ماسک به دلیل حمایت های او بوده ،این نظر خوشآیند ایلان نیست.

 

ایلان ماسک رشته برنامه نویسی کامپیوتر را به صورت رسمی فرا نگرفت و بر روی استعداد های خود تمرکز کرد و در ۱۲ سالگی بازی بلستر را که بازی کامپیوتری بود ساخت و به چند صد دلار به یک مجله فروخت.

این مقدمه ماجراجویی او در حوزه علم و تجارت بو . او پس از مهاجرت در کانادا دوسال در دانشگاه کویینز تحصیل کرد. سپس به آمریکا رقت و در دانشگاه پنسیلوانیا لیسانس فیزیک و اقتصاد گرفت. ماسک قصد داشت در دانشگاه استنفورد دکترای فیزیک کاربردی بگیرد اما تنها دو روز بعد از  شروع تحصیل در دانشگاه ، انصراف داد تا شرکت خود را تاسیس کند.

 

زمانی که ماسک دانشجوی دانشگاه پنسیلوانیا بود با هم خونه خود یک خانه بزرگ اجاره کردند و برای اینکه بتوانند از هزینه اجاره بر بیایند ، قسمت اعظم خانه خود را به کلوپ شبانه تبدیل کردند ، گفته شده این کلوپ ظرفیت پذیرایی از ۱۰۰۰ نفر را داشته است.

همخانه سابق وی به مجله ووگ گفته : بعضی شبها می پرسیدم ایلان کجاست و بالا به اتاقش میرفتم و میدیدم که مشغول بازی ویدیویی است.

اولین قدم جدی ایلان تاسیس شرکت زیپ ۲ بود. شرکتی که به روزنامه ها اطلاعات نقشه و فهرست اطلاعات تجاری می فروخت. این شرکت بعدتر به قیمت ۳۰۷ میلیون دلار فروخته شد این پول به او در تاسیس بانک آنلاین ایکس دات کام ، پی پال امروزی کمک کرد. او با ۱۰۰ میلیون دلار از ۱۸۰ میلیون دلاری که از فروش پی پال به دست آورد  ، اسپیس ایکس را تاسیس کرد و ۷۰ میلیون دلار را برای خرید تسلا گذاشت و ۱۰ میلیون را هم به سرمایه گذاری در سولارسیتی اختصاص داد.

ماسک فناوری اکتشاف فضایی یا اسپیس ایکس را در سال ۲۰۰۲ تاسیس کرد. در آن زمان ماموریت فضایی به شدت گران بود. ماسک باورداشت که نجات بشر به یافتن امکانات زیستی در سایر سیاره ها وابسته است. او برای فبور و مرور فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی قرارداد ۱.۶ میلیارد دلاری با ناسا بست. به یمن نوآوری های اسپیس ایکس ۹۰ درصد هزینه های سفر به ایستگاه فضایی کاهش یافت.

ماسک در سال ۲۰۱۵ مهمان برنامه سیمپسون ها بود. در این اپیزود بنام مردی که در زمین افتاد شخصیت کارتونی ماسک با صدای خودش با سفینه فضایی اش به زمین می رسد، و تحت تاثیر هومر سیمپسون قرار می گیرد.

 

ماسک در سریال کمدی بیگ بنگ تئوری هم در همان سال در نقش خودش بازی میکند.

ماسک سه بار طلاق گرقته و ۷ فرزند دارد، او و تلولا رایلی بازیگر انگلیسی دوبار طلاق گرفتند، یک سه قلو یک دوقلو از همسر اولش جاستین ویلسون، نویسنده کانادایی دارد  و دو تک فرزند با گرایمز آهنگساز و خواننده دارد.

اسم جوانترین پسر ماسک ، ایکس اش ای - ۱۲ است که به اختصار آن رل ایکس صدا می زند. و اسم فرزند آخر و تک دخترش اگزا دارک سایدیریال است که به اختصار Y می گوین.

ایلان در مقر اصلی اسپیس ایکس برای آموزش به فرزندان خود و برخی کارمندان اسپیس ایکس مدرسه ای با نام آد آسترا یعنی به سوی ستارگان، تاسیس کرد این مدرسه قرار است آموزشی ارائه دهد که همه موضوعات با فراهم کردن تجربه های بی همتای یادگیری پروژه محور، از معیارهای مدرسه های سنتی عبور کرده است.

 

به تازگی ماسک مالک تمام سهام توییتر شد و آن را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار که می توان با این مبلغ ۱۵ باشگاه فوتبال برتر اروپایی را خریداری کرد خریداری کرد

همچنین در اقدامی عجیب ایلان ماسک پیشنهاد خرید مک دونالد و کوکا کولا را نیز داده است.

 

چند راز موفقیت او در کار هایش به شرح زیر است :

  1. برای یک کارآفرین پول مهم نیست و تنها وسیله ای است برای به حقیقت پیوستن ایده های او

 این موضوع دقیقا مطلب مهم و جالبی است که نظر خیلی از منتقدان را به خود جلب کرده است در مصاحبه ای که از ایلان ماسک پخش شد او دقیقا نمی دانست چقدر ثروت دارد و می گویید اینگونه نیست که کوهی از پول در یک جایی خاص داشته باشم. بخشی از ثروت زیاد او ناشی از سرمایه گذاری در تسلا است. وی افزود من تنها تعدادی رای در تسلا سولار سیتی و اسپیس ایکس دارم.

  1. به کارتان علاقه داشته باشید و عاشق آن باشید

در این رابطه ماسک می گوید آدم ها می خواهند زندگی هیجان انگیزی داشته باشند. ماسک به خودش بیشتر به ‌چشم یک مهندس نگاه می‌کند تا سرمایه‌دار و انگیزه او برای ادامه تلاش، نه پولدار شدن، که حل مشکلات فنی است.

  1. به رویاهایتان بها بدهید وآن را عملی کنید

یکی از جذاب‌ترین نکات تجارت‌های ایلان ماسک ، جسورانه بودن آنهاست. او می‌خواهد صنعت خودروسازی را متحول کند ، مریخ را مسکونی کند ، قطارهای فوق‌سریع در تونل‌های خلأ بسازد، هوش مصنوعی و ذهن انسان را یکپارچه کند و صنایع انرژی خورشیدی و باتری را گسترش دهد. بخاطر همین رویاها و کنجکاوی وی در کشف سیارات دیگر او پروژه اسپیس ایکس را راه اندازی کرد.

  1. از خطر کردن برای شروع کار نترسید

برای رسیدن به نتیجه های خوب خودتان هم باید در آن دست داشته باشید. این نکته اهل ریسک بودن شما را نشان می دهد و اینطور نیست که شما فقط نظاره گر باشید و کاری نکنید.

  1. از عقاید منفی دیگران نسبت به کارتان مایوس نشوید و آنها را نادیده بگیرید

افراد منفی نگر و بدون قاعده را از خود دور کنید و به حرف آنها اهمیت ندهید.

  1. از لحظات زندگی بهترین بهره را ببرید و شادی و خوشی کنید

ماسک در این سالها با روابط جنجالی و کشیدن مخدر در برنامه زنده و رفتار غیر قابل پیش بینی موجب حیرت خیلی ها شد.

این امر راحت زندگی کردن وی و لذت بردن از لحظه ها را نمود می کند که در لحظه زندگی کنید.

 

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار