سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

مبارزه با آفات ملخ در ۶۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان هوراند

کد خبر : 2447
22:22
1401/02/07


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات رصد و پایش آفت ملخ شکم بادمجانی در کانون‌های اصلی مراتع شهرستان هوراند از اول فروردین اجرایی شده است.


به گزارش سونيوز، محمود کیا روز چهارشنبه در بازدید از مزارع هوراند افزود: امسال عملیات رصد و پایش ملخ مراکشی در ۶۵۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان در روستاهای ارنان، کویر، نیق، خویسرق، اولان، اینجار، نیق، چاپان، میدانلار و اوالان درحال انجام است.

وی اضافه کرد: عملیات رصد و پایش ملخ شکم بادمجانی توسط ۲ تیم درحال انجام است تا با اقدامات به موقع از سرایت و خسارت بیشتر این آفات جلوگیری شود.

کیا با اشاره به خسارت زیاد آفت ملخ شکم بادمجانی به مراتع و مزارع کشاورزی این شهرستان در سال گذشته از متولیان جهادکشاورزی، امور عشایری و منابع طبیعی خواست با عملیات رصد، پایش و مبارزه با این آفت را به طور جدی انجام دهند و بهترین زمان مباره با این آفت موقع خروج آن‌ها از پوره یا کپسول‌های تولیدی خود و حرکت به سمت مراتع و مزارع است.

ملخ شکم بادمجانی از مهمترین گونه‌های ملخ زیان‌آور و بومی در ایران است که به مراتع، مزارع غلات و صیفی حمله و آسیب وارد می‌کند و علاوه بر مبارزه شیمیایی با این آفت، نوعی پرنده به نام “سار گلوسرخ” نیز از دشمنان بیولوژیک این آفت به شمار می‌رود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار