سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۲۱۰ واحد صنعتی جدید در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز به شبکه گاز متصل می شوند

کد خبر : 2432
11:03
1401/02/05


سرپرست شرکت گاز آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۲۱۰ واحد صنعتی جدید در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز به شبکه گاز می شوند.


 به گزارش سونيوز، نادر کمالی در بازدید از پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز ۳۰ هزار متر مکعبی شهرک صنعتی شهید سلیمانی، روند اجرای این پروژه را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: طرح یاد شده ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با هدف افزایش ظرفیت گازرسانی در این شهرک انجام می شود. 

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه، امکان تأمین گاز ۲۱۰ واحد صنعتی این شهرک از نعمت ارزان و پاک گاز طبیعی فراهم می شود و تأمین گاز بخش های صنعتی و تولیدی و کشاورزی در اولویت برنامه های گازرسانی قرار دارد.

کمالی اظهار کرد: با افزایش ظرفیت ایستگاه تقلیل فشار شهرک صنعتی شهید سلیمانی از ۱۰ هزار متر مکعب به ۳۰ هزار متر مکعب، علاوه بر ایجاد ظرفیت اشتراک پذیری های جدید، زمینه استمرار جریان گاز مشترکین قبلی فراهم شده و شرایط استفاده سایر متقاضیان همجوار در این شهرک از گاز طبیعی نیز ایجاد شده است.

سرپرست شرکت گاز آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: علاوه بر بخش های صنعتی و تولیدی در استان، هم اکنون ۱۵۴ جایگاه سوخت گاز در استان فعال هستند که این امر نقش مهمی برای کاهش آلایندگی های زیست محیطی ارائه می کند.

شهرک صنعتی شماره ۴ تبریز ( شهید قاسم سلیمانی) یکی از شهرک های استان آذربایجان شرقی است که در بین بزرگراه های تبریز - سهند و شهید کسایی شهر تبریز واقع شده است. 

این شهرک در زمین به وسعت ۸۳۰ هکتار در سال ۱۳۸۲ با مصوبه هیئت ‌وزیران وارد فاز عملیاتی شد.

در این شهرک صنعتی ۵۲ پروانه بهره‌ برداری ارائه ‌شده و ۵۱ واحد فعال وجود دارد که بیش از ۵۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

دولت تاکنون ۹۴۰ میلیارد ریال برای تأمین زیرساخت‌های شهرک شهید سلیمانی تبریز هزینه کرده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار