سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

زنگ زمین پاک در عجب شیر به صدا درآمد

کد خبر : 2431
10:59
1401/02/05


صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی زمین پاک، زنگ زمین پاک در مدرسه دخترانه صفا در عجب شیر به صدا درآمد.


به گزارش سونيوز،معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در آئین روز زمین پاک اظهار کرد: روز جهانی زمین پاک هر ساله برگزار می‌شود تا به همه ما یادآوری کند که باید زمین را از هرگونه آلودگی زیست محیطی حفظ کرده تا نسل‌های آینده از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن بهره‌مند شوند.

رضا فدایی با بیان اینکه حفظ محیط زیست وظیفه‌ای اجتماعی بر عهده تک تک افراد جامعه است افزود: "سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک" شعاری است که برای روز جهانی زمین پاک انتخاب شده و نشان از اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست، کاهش تولید زباله و در نهایت برافراشتن پرچم زمین پاک به دست همه شهروندان و نسل‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست برای داشتن زمین پاک محدود به وظایف یک سازمان و نهاد نمی‌شود، مطرح کرد: اقدام شهرداری عجب شیر در برگزاری ویژه برنامه روز زمین پاک اقدامی بسیار خوب و پسندیده به‌ شمار می‌آید چراکه شهروندان در قالب برگزاری اینگونه اقدامات نمادین و فرهنگی به حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک حساس می‌شوند.

فرماندار عجب شیرنیز در این مراسم ، بیان کرد: زمین پاک حق مسلم مردم و دانش آموزان است و در این راه مردم باید مشارکت و همراهی داشته باشند و مسئولان به تعهدات خود عمل کنند.

جعفر قادری در ادامه این مراسم بیان کرد: بدون مشارکت مردم هیچ برنامه زیست محیطی از پیش نمی رود و برای داشتن هوا و زمینی پاک‌نیاز به مشارکت همه مردم است.

وی افزود: روز زمین پاک فرصتی برای تأمل بیشتر در خصوص اهمیت احساس مسئولیت همگانی، نسبت به حفظ محیط ‌زیست و داشتن زمین پاک است.

فرماندار عجب شیر اظهار کرد: دانش‌آموزان به‌عنوان افراد تأثیرگذار در جامعه می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی زمین پاک داشته باشند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار