سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

بهادری جهرمی: آمریکا به شکست سیاسی و نظامی از ایران عادت کرده‌ است

کد خبر : 2430
10:56
1401/02/05


سخنگو دولت با اشاره به شکست آمریکا در طبس، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها از ملت ایران گفت: آمریکا و سایر بدخواهان مردم ایران سال‌هاست که به شکست سیاسی و نظامی از ایران عادت کرده‌اند.


به گزارش سونيوز، علی بهادری جهرمی روز دوشنبه در یادداشتی  با hشاره به ماجرای طبس نوشت: "مأموریت کارتر برای نجات گروگان‌ها در درون  شعله‌ها فرو رفت. برای کارتر به طور خاص و برای آمریکا به طور عام، ماجرای طبس یک شکست نظامی و سیاسی بود. یک بار ارتش پرقدرتش در ویتنام در حالی که از پای می‌افتاد و به خود می‌پیچد به زبونی و بیچارگی افتاد، و حالا به نظر رسید که قادر نیست حتی زمانی که هیچ دشمنی نمی‌داند که آن ها در آنجا هستند و علی‌رغم چهار ماه تمرین مداوم، نمی‌توانند هواپیماها را از برخورد با یکدیگر حفظ کنند». این اعتراف مجله تایم در  ۵ می ۱۹۸۰ در مقاله‌ای با عنوان «شکست در صحرا" است. 

 وی ادامه داد: «شن‌ها مامور خدا بودند». این امداد غیبی به تعبیر امام خمینی (ره)، واقعیت انکارناپذیری است که در طول تاریخ اسلام بارها و بارها تکرار شده است. هرجا که کار جامعه اسلامی گره می‌خورد، دست امداد الهی از جایی که حتی تصور هم نمی‌شود، گره‌گشایی می‌کند. یک نمونه‌اش همین عملیات طبس بود که گروه ویژه نیروی زمینی آمریکا موسوم به دلتا را در اولین عملیاتش با عنوان پنجه عقاب، در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ مفتضحانه زمین‌گیر کرد. با این رسوایی بود که شکست کارتر در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در بیابان‌های طبس و در یک انقلاب نوپای اسلامی رقم خورد. البته تحمیل شکست‌هایی این‌چنینی، امدادهای الهی و پیش‌برد امور به دست انسان‌ها ولی به خواست پروردگار، وعده قطعی خداوند است: «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمی». 

سخنگوی دولت یکی از دلایل مهم شکست‌های متعدد آمریکا از ملت ایران و به‌هم ریختگی محاسباتی آن‌ها را ایمان مردم ما و حراست الهی از جامعه اسلامی خواند و تصریح کرد: دفاع مقدس و مقاطع پس از آن مملو است از نشانه‌هایی که شکست قطعی محاسبه‌شده را، به پیروزی حتمی ملت ایران تبدیل کرده است. یک نمونه‌ی حی و حاضر آن شکست تحریم‌ها است.

وی اضافه کرد: پیش‌تر از این خود آمریکایی‌ها بارها اعلام کردند که با وضع تحریم‌های بی‌سابقه، جامعه ایران از درون فرو می‌پاشد. آن‌ها حتی در میتینگ‌های مشترک با منافقین تروریست، تاریخ و نقشه فتح تهران را هم کشیده بودند!

بهادری جهرمی در این یادداشت یادآور شد: اما کار این تحریم‌های ظالمانه که در طول تاریخ سابقه نداشته است، در نهایت به جایی رسید که حالا دیگر خود غربی‌ها هم به شکست آن معترفند. فقط در یک نمونه، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که کارزار فشار حداکثری علیه تهران یک شکست فاحش بوده است. آمریکا و سایر بدخواهان مردم ایران سال‌هاست که به شکست سیاسی و نظامی از ایران عادت کرده‌اند، اگر عبرت‌گیرنده باشند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار